Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city
Main Article Content
Abstract
The article identifies the theoretical framework for managing life skill education activities for children. This study is to clarify planning, organization, direction, testing and assessment. The achieved results and limitations of managing the activities of life skills education for children are evaluated comprehensively, centrally, and realistically. Theoretical and practical arguments serve as the basis for proposing measures to manage these activities in preschools in Ninh Kieu district, Can Tho city.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Current situation, management, activities of life skill education, children, pre-school
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Công văn số 463/BGDĐT-GDTX ngày 28/01/2015 về việc hướng dẫn triển khai thực hiện giáo dục kĩ năng sống tại các cơ sở giáo dục mầm non, giáo dục phổ thông và giáo dục thường xuyên.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Nguyễn Thanh Bình, Lê Thị Thu Hà, Đỗ Khánh Năm, Nguyễn Thị Quỳnh Phương. (2017). Giáo trình chuyên đề Giáo dục kĩ năng sống. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn Thị Mỹ Lộc (chủ biên), Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Trọng Hậu, Nguyễn Quốc Chí và Nguyễn Sĩ Thư. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Đinh Thị Kim Thoa và Phan Thị Thảo Hương. (2012). Giáo dục giá trị sống và kĩ năng sống cho trẻ mầm non. NXB Đại học quốc gia Hà Nội.
Quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. (2023). Phòng Giáo dục và Đào tạo quận Ninh Kiều tổ chức Hội nghị tổng kết năm học 2022 - 2023, triển khai nhiệm vụ năm học 2023-2024. https://ninhkieu.cantho.gov.vn/wps/portal/!ut/p/z1/xVRdb4IwFP0r3YOPpKUFYY9gFnVmfk-FF1OgQocUxKrz36.
Thủ tướng Chính phủ. (2022). Chỉ thị 14/CT-TTg ngày 31/8/2022 về việc tăng cường điều kiện bảo đảm thực hiện hiệu quả, chất lượng giáo dục mầm non, phổ thông.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Lua Le, Mong Tuyen Huynh, Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Thu Huyen Nguyen, Một số hình thức tổ chức bồi dưỡng năng lực hoạt động giáo dục ở trường phổ thông cho sinh viên sư phạm , Dong Thap University Journal of Science: No. 6 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities