Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
The article presents the management of play activities for children in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province by those of planning, organizing, directing, inspecting and evaluations. The findings and limitations were evaluated deliberately and comprehensively, followed by specific conclusions. These theoretical arguments and practical research results serve as foundations to relevant measures for improvement.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Current situation, management, playing activity, preschool children.
References
Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29/NQ-TW ngày 4/11/2013 của hội nghị lần thứ 8 khóa XI về đổi mới căn bản, toàn diện GD&ĐT đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng XHCN và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư 01/VBHN-BGDĐT ngày 13 tháng 4 năm 2021 của Bộ Giáo dục và Đào tạo Ban hành chương trình giáo dục mầm non.
Đinh Văn Vang. (2011). Tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Trọng Hậu, Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Sĩ Thư. (2015). Quản lí giáo dục một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Thị Huyền. (2021). Biện pháp phát triển kĩ năng tổ chức hoạt động vui choi cho sinh viên sư phạm mầm non. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 40.
Nguyễn Ánh Tuyết. (2005). Giáo dục mầm non những vấn đề lý luận và thực tiễn. NXB Đại học Sư phạm.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Thông tư 01/VBHN-BGDĐT ngày 13 tháng 4 năm 2021 của Bộ Giáo dục và Đào tạo Ban hành chương trình giáo dục mầm non.
Đinh Văn Vang. (2011). Tổ chức hoạt động vui chơi cho trẻ mầm non. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn Thị Mỹ Lộc, Đặng Quốc Bảo, Nguyễn Trọng Hậu, Nguyễn Quốc Chí, Nguyễn Sĩ Thư. (2015). Quản lí giáo dục một số vấn đề lí luận và thực tiễn. NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn Thị Huyền. (2021). Biện pháp phát triển kĩ năng tổ chức hoạt động vui choi cho sinh viên sư phạm mầm non. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 40.
Nguyễn Ánh Tuyết. (2005). Giáo dục mầm non những vấn đề lý luận và thực tiễn. NXB Đại học Sư phạm.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Thu Huyen Nguyen, Một số hình thức tổ chức bồi dưỡng năng lực hoạt động giáo dục ở trường phổ thông cho sinh viên sư phạm , Dong Thap University Journal of Science: No. 6 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities