Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University
Main Article Content
Abstract
The more inner learning motivation students have, the better academic-achievements they will get. Learning motivation plays an essential role in developing students' professional qualities and competencies. This article systematizes the theoretical background on students' learning motivation and clarifies the current status of learning motivation among students majoring in Fine Arts in Dong Thap University in terms of an awareness of learning motivation, types, expressions, and factors affecting learning motivation. Finally, the article presents the theoretical and practical arguments as the background for proposing five effective measures to create learning motivation for students majoring in Fine Arts in Dong Thap University.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Fine Arts, learning motivation, students
References
Hoàng, T. M. N., & Nguyễn, T. K. (2016). Phân tích các nhân tố tác động đến động lực học tập của sinh viên Kinh tế Trường Đại học Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Cần Thơ, Số 46, 107-115.
Nguyễn, T. T. D. (2021). Tạo động lực học tập cho học sinh - Một năng lực cần thiết của giáo viên phổ thông đáp ứng giáo dục 4.0. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 43, 1-5.
Nguyễn, T. T. D. (2022). Động lực học tập của học sinh trung học phổ thông tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, số 22, 46-50.
Phạm, M. H. (chủ biên). (2013). Từ điển Bách khoa Tâm lí học, Giáo dục học Việt Nam. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Phan, T. T. P. (2020). Các yếu tố tác động đến động lực làm việc của giảng viên Trường Đại học Nguyễn Tất Thành. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt, tháng 5, 34-38.
Pink, D. H. (2022). Động lực chèo lái hành vi. NXB Hồng Đức.
Pink, D. H. (2008). Một tư duy hoàn toàn mới - bán cầu não phải sẽ thống trị tương lai. NXB Lao động xã hội.
Most read articles by the same author(s)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Thong Ho, Thi Van Kieu Le, Dac Nguyen Nguyen, Literature review on managing cultural education activities of social media used by university students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Van Toai Dang, Dac Nguyen Nguyen, An overview of university brand management , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities