Current management of local education activities for primary school students in Dam Rong district, Lam Dong province

Thi Gia An Nguyen , Van Thong Ho1
1 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Local education content refers to fundamental or current issues related to local culture, history, geography, economy, society, environment, career guidance, and others. It complements the uniformed national compulsory education curriculum, aiming to equip students with knowledge about their place of residence, foster a love for their homeland, and cultivate a sense of inquiry and application to contribute to solving local problems (Ministry of Education and Training, 2018). At the primary level, local education content is integrated into Experiential Activities, a mandatory educational component in primary schools. However, primary schools in general, and those in Dam Rong District, Lam Dong Province in particular, have not yet given adequate attention to this task. Therefore, to achieve educational goals, the management of local education activities in primary schools must be prioritized. To propose effective measures for improvement, this paper presents an analysis of the current state of local education management based on a survey of 160 administrators and teachers from 5 primary schools in Dam Rong district. The results reveal shortcomings in the management of local education activities for primary students in this locality.

Article Details

References

Arfanda, P. E., & Arimbi, A. (2019). Learning Model for Physical Education Based on Local Culture in South Sulawesi. Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 481, 215-219.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Danh, T. (2023). Literature review on local education for high school students. Dong Thap University Journal of Science, 12(3), 89-99. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050.
Ernawati, T., Siswoyo, R. E., Hardyanto, W., & Raharjo, T. J. (2018). Local-wisdom-based character education management in early childhood education. The Journal of Educational Development, 6(3), 348-355.
Hồ, V. T., & Nguyễn, V. Đ. (2022a). Nghiên cứu mô hình tích hợp nội dung giáo dục địa phương trong dạy học liên môn đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Giáo dục, 22(số đặc biệt 11), 6-11.
Hồ, V. T., & Nguyễn, V. Đ. (2022b). Nghiên cứu xây dựng mô hình thực hiện nội dung giáo dục đại phương đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 18(04), 12-18.
Hồ, V. T., Nguyễn, V. Đ., & Thiều, V. N. (2023). Nghiên cứu quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho đội ngũ giáo viên đáp ứng yêu cầu triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 19-25. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
Nguyễn, T. K. H. (2017). Biên soạn tài liệu lịch sử địa phương Khánh Hòa cấp tiểu học theo hướng tích hợp. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp tỉnh của tỉnh Khánh Hòa.
Nguyễn, T. K. L., & Trần, D. T. N. (2021). Tích hợp nội dung giáo dục địa phương trong hoạt động trải nghiệm cho học sinh tiểu học. Tạp chí Giáo dục, 511(1), 48-53.
Nguyen, V. D., Tran, D. N., Tran, H. H., Phan, T. N., Danh, T., & Tran, H. N. (2021). Blened Learning Model-Based Local Education for Vietnamese Primary School Students. Rigeo, 11(8).
Noor, A. F., & Sugito, S. (2019). Multicultural education based in local wisdom of Indonesia for elementary schools in the 21st century. Journal of International Social Studies, 9(2), 94-106.
Quốc hội. (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28 tháng 11 năm 2014 của Quốc hội về việc đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.
Sugiyo, R., & Purwastuti, L. A. (2017). Local wisdom-based character education model in elementary school in Bantul Yogyakarta Indonesia. Sino-US English Teaching, 14(5), 299-308.
Vũ, T. N. (2011). Nghiên cứu biên soạn tài liệu giáo dục địa phương cho một số môn học cấp tiểu học. Đề tài Khoa học và Công nghệ cấp tỉnh của tỉnh Thái Nguyên.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>