Current management of information technology application activities in teaching at high schools in O Mon district, Can Tho city
Main Article Content
Abstract
For modern education innovation, the application of information technology in teaching has become an inevitable trend. This article presents the result of a survey on the current management of information technology application at high school teaching in O Mon District, Can Tho City. The survey subjects were 31 school managers through a Google Forms survey on a 5-level Likert scale and data processing using SPSS 26 software to assess the target outcomes. The result showed that high schools in the study area have implemented information technology application management in teaching and have initially achieved certain results, but there are still many limitations.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
High schools, information technology, information technology application, information technology application management in teaching, O Mon district, Can Tho city.
References
Hamidi, F., Meshkat, M., Rezaee, M., & Jafari, M. (2011). Information technology in education. Procedia Computer Science, 3, 369-373. https://doi.org/10.1016/j.procs.2010.12.062
Nguyễn, V. S., Trần, M. H., & Huỳnh, K. T. (2016). Công nghệ thông tin - Định hướng học tập, nghiên cứu và phát triển nghề nghiệp. NXB Xây dựng.
Nguyen, B. H. T., & Trinh, M. T. (2022). Measures to manage the application of information technology in teaching at secondary schools in Tran Van Thoi district, Ca Mau province. UED Journal of Social Sciences, Humanities and Education, 12(1), 149-157.
Nguyễn , H. H., & Lê , T. H. V. (2023). Biện pháp quản lí ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học tại các trường trung học phổ thông thành phố Sơn La, tỉnh Sơn La trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Tạp Chí Giáo dục, 23(12), 47–52.
Quốc hội. (2006. Luật số 67/2006/QH11, ngày ngày 29 tháng 6 năm 2006, Luật Công nghệ thông tin.
Ratheeswari, K. (2018). Information communication technology in education. Journal of Applied and Advanced research, 3(1), 45-47.
Tạ, V. N. (2022). Measures to manage the application of information and communication technology in teaching in high schools in Don Duong district, Lam Dong province to meet the educational digital transformation era. Journal of Ethnic Minorities Research, Volume 11, Issue 1, 72-78.
Thủ tướng Chính phủ (2022). Quyết định số 131/QĐ-TTg ngày 25/01/2022 về việc Phê duyệt Đề án "Tăng cường ứng dụng công nghệ thông tin và chuyển đổi số trong giáo dục và đào tạo giai đoạn 2022-2025, định hướng đến năm 2030".
Tô, X. G. (1997). Phương tiện dạy học. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Trịnh, H. N., & Võ, N. D. (2023). Biện pháp quản lý ứng dụng công nghệ thông tin trong dạy học ở trường trung học phổ thông tỉnh Bình Định. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 33, 8-12. https://doi.org/10.52714/dthu.33.8.2018.600.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s instructions: “Take self-learning as core. Discussions and directions added” , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 2 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Giver in generosity, receiver in mind”: Behavioral norms in school motivate the truthful teaching - learning , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Hien Duyen, Minh Gian Pham, Testing and assessing learner results at high schools in Tran Van Thoi district: reality and solutions , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Insights of the concept “competence” and its application to Vietnam’ school teaching staffs and principals , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s wise philosophy of “people education” , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, An outlook on ‘morality-laws-lifestyles/behaviors education” for young people in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Thi Thu Lieu Dang, Thanh Hung Huynh, Realities and solutions to developing managerial staffs of Dong Thap high schools subject to principals standard , Dong Thap University Journal of Science: No. 25 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)