Developing preschool management staffs in Cai Lay town, Tien Giang province to meet educational innovation requirements

Trong Nam Phan1, , Thi Be Nhi Nguyen2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The article analyzes the current situation and proposes measures to develop kindergarten management staffs in Cai Lay Town, Tien Giang Province to meet educational innovation requirements. Accordingly, the article focuses on factors such as the quantity, structure, and quality of the management staff, along with the impact of factors affecting management staff development. The study points out the limitations in awareness, planning, selection and rotation of managers, as well as training, inspection, and evaluation. For improvement, the article proposes measures such as raising awareness of the importance of developing the management staff, completing the planning for the development of the management staff, renewing the selection, appointment, and rotation of managers, diversifying forms of training and retraining, focusing on quality, and at the same time strengthening the inspection and evaluation of the effectiveness of team development, and developing reasonable remuneration policies to create motivation for managers. These solutions aim to empower managers, meet educational innovation requirements, and contribute to improving preschool education quality in the locality.

Article Details

References

Cù, T. T. (2020). Phát triển đội ngũ giáo viên mầm non theo tiếp cận năng lực trong đổi mới giáo dục. Luận án chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Đinh, T. L. (2020). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường trung học phổ thông các tỉnh miền Bắc đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Luận án chuyên ngành Quản lý giáo dục, Học viện Quản lý giáo dục.
Hoàng, S. H. (2019). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường trung học cơ sở cốt cán theo tiếp cận năng lực. Luận án chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Vinh.
Nguyễn, T. P. U., & Đào, H. N. (2023). Thực trạng phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường tiểu học huyện Hoà Bình, tỉnh Bạc Liêu. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 104-113. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1186.
Nguyễn, T. T. (2023a). Thực trạng phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường trung học cơ sở ở huyện Lộc Ninh, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 109-118. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1088.
Nguyễn, T. T. H. (2023b). Thực trạng và biện pháp phát triển đội ngũ giáo viên mầm non ở thị xã Bình Long, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 130-140. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1090.
Nguyễn, V. K. (2023c). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường trung học phổ thông cốt cán theo tiếp cận vị trí việc làm. Luận án chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Vinh.
Phạm, N. H. (2014). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường Trung học phổ thông các tỉnh Đông Nam Bộ trong bối cảnh đổi mới giáo dục. Luận án chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Thị, U. N. (2023). Phát triển năng lực nghề nghiệp cho đội ngũ giáo viên mầm non người Khmer ở huyện Giồng Riềng, tỉnh Kiên Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 231-240. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1210.
Võ, T. T. (2023). Thực trạng và biện pháp phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường mầm non ở huyện Bù Gia Mập, tỉnh Bình Phước. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(02S), 164-173. https://doi.org/10.52714/dthu.12.02S.2023.1093.
Vũ, V. H. (2023). Phát triển đội ngũ cán bộ quản lý trường trung học phổ thông khu vực Bắc Trung bộ đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Luận án chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Vinh.