Management measures for teaching Mathematics under the 2018 General Education Program in secondary schools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City

Phuong Toan Do1, , Van Thong Ho2
1 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 ong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The goal of managing the teaching activities of Mathematics under the 2018 General Education Program in secondary schools is to ensure the organization, implementation, and supervision of the Mathematics teaching process to achieve high efficiency, helping students fully develop their thinking, problem-solving skills, and the ability to apply knowledge to practice. The study was conducted with 90 managers and teachers from secondary schools in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City, aiming to assess the current status of the relevant issues in secondary schools and propose some management measures to improve the quality and effectiveness of Mathematics teaching management under the 2018 General Education Program in secondary schools in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City, in the current period.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15 tháng 09 năm 2020 ban hành điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Chương Trình giáo dục phổ thông.
Bảo, N. N., & Kiểm, T. (2007). Lý luận dạy học ở trường trung học cơ sở. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Đăng, L. H., & Sơn, P. V. (2019). Đổi mới hoạt động dạy học ở các trường trung học cơ sở đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Thiết bị giáo dục, số 202, kỳ 1, th10/2019, 7-9.
Hoài, T. T., & Phong, P. V. (2005). Quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá theo tiếp cận đánh giá năng lực người học. Tạp chí Giáo dục, số 351, tháng 2.
Hạc, P. M. (2003). Đổi mới phương pháp dạy học ở Đại học và Cao đẳng. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Kim, N. B. (2006). Phương pháp dạy học môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Quân, P. T., & Trung, T. (2023). Phát triển năng lực suy luận thống kê cho học sinh qua các bài toán có nội dung thực tiễn. Tạp chí Giáo dục, 23(6), 1-6.
Xuân, C. T. T., & Thanh, T. T. H. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Toán tại các trường trung học cơ sở huyện Hóc Môn, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(đặc biệt 10), 284-289.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>