Management measures for teaching Mathematics under the 2018 General Education Program in secondary schools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
The goal of managing the teaching activities of Mathematics under the 2018 General Education Program in secondary schools is to ensure the organization, implementation, and supervision of the Mathematics teaching process to achieve high efficiency, helping students fully develop their thinking, problem-solving skills, and the ability to apply knowledge to practice. The study was conducted with 90 managers and teachers from secondary schools in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City, aiming to assess the current status of the relevant issues in secondary schools and propose some management measures to improve the quality and effectiveness of Mathematics teaching management under the 2018 General Education Program in secondary schools in Binh Chanh District, Ho Chi Minh City, in the current period.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Management, teaching activities, Mathematics, secondary school.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15 tháng 09 năm 2020 ban hành điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường phổ thông có nhiều cấp học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc ban hành Chương Trình giáo dục phổ thông.
Bảo, N. N., & Kiểm, T. (2007). Lý luận dạy học ở trường trung học cơ sở. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Đăng, L. H., & Sơn, P. V. (2019). Đổi mới hoạt động dạy học ở các trường trung học cơ sở đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông mới. Tạp chí Thiết bị giáo dục, số 202, kỳ 1, th10/2019, 7-9.
Hoài, T. T., & Phong, P. V. (2005). Quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá theo tiếp cận đánh giá năng lực người học. Tạp chí Giáo dục, số 351, tháng 2.
Hạc, P. M. (2003). Đổi mới phương pháp dạy học ở Đại học và Cao đẳng. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Kim, N. B. (2006). Phương pháp dạy học môn Toán. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Quân, P. T., & Trung, T. (2023). Phát triển năng lực suy luận thống kê cho học sinh qua các bài toán có nội dung thực tiễn. Tạp chí Giáo dục, 23(6), 1-6.
Xuân, C. T. T., & Thanh, T. T. H. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Toán tại các trường trung học cơ sở huyện Hóc Môn, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, 23(đặc biệt 10), 284-289.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Viet Tuyen Nguyen, Van Thong Ho, Current educational socialization management at secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Hoa Hue Lam, Van Thong Ho, Current management status of Mathematics teaching activities in primary schools in Bao Loc city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Thi Nhanh Nguyen, Managing cultural behavior activities at lower secondary school in Vinh Thanh district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Viet Thu Nguyen, Thi Bach Yen Truong, Current management of training activities for excellent students in secondary high schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van Thong Ho, Thi Van Kieu Le, Dac Nguyen Nguyen, Literature review on managing cultural education activities of social media used by university students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Gia An Nguyen, Van Thong Ho, Current management of local education activities for primary school students in Dam Rong district, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Huu Duyen Nguyen, Current management of professional team activities at middle schools in Thap Muoi district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Thong Ho, Trong Nam Phan, Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)