Currently managing social skills education for kindergarten schoolers in Go Vap district, Ho Chi Minh City

Mong Tuyen Huynh1, My Phuong Nguyen2,
1 Department of Social Sciences Pedagogy, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Social value understanding is essential for personal comprehensive development among children. This depends on the education and on the management of education activities related. The article focuses clarifying the current situation of managing the education activities of social skills for children in kindergartens in Go Vap district, Ho Chi Minh City. A survey was conducted among 18 education managers and 114 teachers together with interviewing 05 education managers of 08 kindergartens in Go Vap district, Ho Chi Minh City. The survey results were processed on a 5-level scale for scores, standard deviation and ranking. The findings showed that planning, organizing, directing, inspecting and evaluating the education activities of social skills for children reached a good level, but some other aspects were still poor. This study provides implications for proposing measures for improvement on the concerned issues. 

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/04/2021, Thông tư ban hành Chương trình Giáo dục mầm non.
Ban chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Ban chấp hành Trung ương Đảng (khóa XI).
Ban Chấp hành Trung ương. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Đặng, T. H., & Trần, T. T. O. (2014). Bản chất và đặc điểm của kĩ năng xã hội. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 100, tháng 1, 9-10,38 và số 101 tháng 2, 17-19,37.
Nguyễn, T. M. L., & Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q .C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. T. H. (2021). Giáo dục kĩ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5- 6 tuổi qua trải nghiệm. Viện khoa học giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. T. T., & Huỳnh, M. T. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục tình cảm, kỹ năng xã hội cho trẻ ở các trường mẫu giáo huyện Châu Thành, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 1-10. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1177.
Nguyễn,T. H. Y. (2017). Giáo dục kỹ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi qua trải nghiệm ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, Số 406 (Kỳ II - tháng 5), 14-18.
Phòng Giáo dục và Đào tạo quận Gò Vấp. (2024). Kế hoạch 1039/ KH-GDĐT ngày 6 tháng 9 năm 2024, Kế hoạch triển khai nhiệm vụ giáo dục mầm non Gò Vấp năm học 2024-2025.
Sở Giáo dục và Đào tạo. (2022). Kế hoạch Số: 3234/KH-SGDĐT ngày 12 tháng 9 năm 2022, Kế hoạch bồi dưỡng thường xuyên cho cán bộ quản lý và giáo viên mầm non.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>