Currently managing social skills education for kindergarten schoolers in Go Vap district, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
Social value understanding is essential for personal comprehensive development among children. This depends on the education and on the management of education activities related. The article focuses clarifying the current situation of managing the education activities of social skills for children in kindergartens in Go Vap district, Ho Chi Minh City. A survey was conducted among 18 education managers and 114 teachers together with interviewing 05 education managers of 08 kindergartens in Go Vap district, Ho Chi Minh City. The survey results were processed on a 5-level scale for scores, standard deviation and ranking. The findings showed that planning, organizing, directing, inspecting and evaluating the education activities of social skills for children reached a good level, but some other aspects were still poor. This study provides implications for proposing measures for improvement on the concerned issues.
Keywords
Current situation of management, educational activity, preschool children, social skill.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Ban chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Ban chấp hành Trung ương Đảng (khóa XI).
Ban Chấp hành Trung ương. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia - Sự thật.
Đặng, T. H., & Trần, T. T. O. (2014). Bản chất và đặc điểm của kĩ năng xã hội. Tạp chí Khoa học giáo dục, số 100, tháng 1, 9-10,38 và số 101 tháng 2, 17-19,37.
Nguyễn, T. M. L., & Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q .C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. T. H. (2021). Giáo dục kĩ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5- 6 tuổi qua trải nghiệm. Viện khoa học giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. T. T., & Huỳnh, M. T. (2023). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục tình cảm, kỹ năng xã hội cho trẻ ở các trường mẫu giáo huyện Châu Thành, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 1-10. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1177.
Nguyễn,T. H. Y. (2017). Giáo dục kỹ năng xã hội cho trẻ mẫu giáo 5-6 tuổi qua trải nghiệm ở trường mầm non. Tạp chí Giáo dục, Số 406 (Kỳ II - tháng 5), 14-18.
Phòng Giáo dục và Đào tạo quận Gò Vấp. (2024). Kế hoạch 1039/ KH-GDĐT ngày 6 tháng 9 năm 2024, Kế hoạch triển khai nhiệm vụ giáo dục mầm non Gò Vấp năm học 2024-2025.
Sở Giáo dục và Đào tạo. (2022). Kế hoạch Số: 3234/KH-SGDĐT ngày 12 tháng 9 năm 2022, Kế hoạch bồi dưỡng thường xuyên cho cán bộ quản lý và giáo viên mầm non.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Lua Le, Mong Tuyen Huynh, Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)