Currently managing teachers’ fostering activities in primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city

Mong Tuyen Huynh1, Thi Hong Thai Pham2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

 Education quality rests on the quality of teachers’ training and fostering activities. Consequently, this study aims to evaluate the current situation of managing teachers’ fostering activities in primary schools in Ninh Kieu district, Can Tho city. Data were collected from 45 education managers and 125 teachers by observation, surveys, interviews, and interpretation of operational products. The results are processed on a 5-level scale for average score, standard deviation and ranking. The current situation was studied under the management functions, namely planning, organizing, directing, inspecting, and evaluating. The findings will provide guideline for proposing measures to better manage teachers’ fostering activities in primary schools in this area.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Ban Chấp hành Trung ương. (2021). Văn kiện Đại hội đại biểu toàn quốc lần thứ XIII. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2019). Thông tư số 17/2019/TT-BGDĐT ngày 01/11/ 2019 ban hành Chương trình bồi dưỡng thường xuyên giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông. Hà Nội
Bùi, V. P., Nguyễn,V. Đ., & Đặng, B. L. (2014). Giáo trình Chiến lược và chính sách phát triển giáo dục. NXB Giáo dục Việt Nam.
Hồ, T. N. D. (2019). Thực trạng quản lý hoạt động bồi dưỡng chuyên môn, nghiệp vụ cho giáo viên ở các trường tiểu học quận 12, thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục, số đặc biệt tháng 12/2019, 36-41
Nguyễn, T. M. L., Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Phòng Giáo dục và Đào tạo. (2024). Số: 1078/KH-PGDĐT, Ninh Kiều, ngày 09 tháng 10 năm 2024, Kế hoạch, nhiệm vụ, giải pháp trọng tâm năm học 2024-2025.
Phạm, M. H. (2010). Một số vấn đề giáo dục Việt Nam thế kỷ XXI. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2019). Luật giáo dục. Hà Nội: NXB Chính trị quốc gia.
Sở Giáo dục và Đào tạo. (2024). Số: 3034/SGDĐT-GDTH V/v hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục tiểu học năm học 2024 - 2025 Cần Thơ, ngày tháng 8 năm 2024-2025.
Trần, K. (2021). Những vấn đề cơ bản của Khoa học quản lí giáo dục. NXB Đại học Sư phạm.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>