Current situation of managing life skill education for primary school students in Tra On district, Vinh Long province
Main Article Content
Abstract
Managing life skill education process requires managers to prepare plans, conduct the work of organizion, direction, inspection, and evaluation of relevant activities to achieve expected goals. The article identified the current situation of managing these activities for school students in primary schools in Tra On district, Vinh Long province. The data was collected from our surveys among 20 managers, 130 teachers and interviews with 09 managers of 06 primary schools in Tra On district, Vinh Long province. The investigation results are processed on a 5-level scale metrically to analyze and evaluate the current situation. The findings showed that there have been improvements in the manager’s work on the relevant issues despite some limitations for improvement. This situation is an important practical backgrond for proposing measures to better manage the activities of life skills education for students in primary schools in Tra On district, Vinh Long province
Keywords
Current situation of management, educational activities, life skill, primary school students, Tra On district.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Huỳnh, V. S.,Nguyễn, T. M. H., Nguyễn, T. H., Mai, H. L., Nguyễn, T. N., & Giang, T. V. (2019). Rèn luyện kỹ năng sống và kỹ năng mềm cho sinh viên. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. M. L. Đặng, Q. B.,Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. T. T., & Huỳnh, M. T. (2023). Thực trạng quản lí hoạt động giáo dục tình cảm, kỹ năng xã hội cho trẻ ở các trường mẫu giáo huyện Châu Thành, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 1-10. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1177.
Phòng Giáo dục và Đào tạo. (2024). 625/PGDĐT Trà Ôn, ngày 04 tháng 9 năm 2024 V/v hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục Tiểu học năm học 2024-2025
Sở Giáo dục và Đào tạo. (2024). Số: 2555/ SGDĐT-GDMN-TH ngày tháng 8 năm 2024 V/v hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục Tiểu học năm học 2024-2025.
Thủ tướng chính phủ. (2022). Chỉ thị 14/CT-TTg ngày 31/8/2022 Tăng cường điều kiện bảo đảm thực hiện hiệu quả, chất lượng giáo dục mầm non, phổ thông.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Lua Le, Mong Tuyen Huynh, Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)