Current situation of managing life skill education for primary school students in Tra On district, Vinh Long province

Mong Tuyen Huynh1, Thi Linh Duong2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Managing life skill education process requires managers to prepare plans, conduct the work of organizion, direction, inspection, and evaluation of relevant activities to achieve expected goals. The article identified the current situation of managing these activities for school students in primary schools in Tra On district, Vinh Long province. The data was collected from our surveys among 20 managers, 130 teachers and interviews with 09 managers of 06 primary schools in Tra On district, Vinh Long province. The investigation results are processed on a 5-level scale metrically to analyze and evaluate the current situation. The findings showed that there have been improvements in the manager’s work on the relevant issues despite some limitations for improvement. This situation is an important practical backgrond for proposing measures to better manage the activities of life skills education for students in primary schools in Tra On district, Vinh Long province

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.Huỳnh, M. T., & Lê, T. H. T. (2024). Thực trạng và một số biện pháp quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho học sinh ở các trường tiểu học thị xã Cai Lậy, tỉnh Tiền Giang. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 102-110. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1305
Huỳnh, V. S.,Nguyễn, T. M. H., Nguyễn, T. H., Mai, H. L., Nguyễn, T. N., & Giang, T. V. (2019). Rèn luyện kỹ năng sống và kỹ năng mềm cho sinh viên. NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, T. M. L. Đặng, Q. B.,Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia.
Nguyễn, T. T. T., & Huỳnh, M. T. (2023). Thực trạng quản lí hoạt động giáo dục tình cảm, kỹ năng xã hội cho trẻ ở các trường mẫu giáo huyện Châu Thành, tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(04S), 1-10. https://doi.org/10.52714/dthu.12.04S.2023.1177.
Phòng Giáo dục và Đào tạo. (2024). 625/PGDĐT Trà Ôn, ngày 04 tháng 9 năm 2024 V/v hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục Tiểu học năm học 2024-2025
Sở Giáo dục và Đào tạo. (2024). Số: 2555/ SGDĐT-GDMN-TH ngày tháng 8 năm 2024 V/v hướng dẫn thực hiện nhiệm vụ giáo dục Tiểu học năm học 2024-2025.
Thủ tướng chính phủ. (2022). Chỉ thị 14/CT-TTg ngày 31/8/2022 Tăng cường điều kiện bảo đảm thực hiện hiệu quả, chất lượng giáo dục mầm non, phổ thông.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>