Mining knowledge from visual media in teaching natural - social subjects in elementary schools

Huy Can Duong1,
1 Department of Primary and Preschool Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Encouraging students’ active engagement in learning activities to build and develop their qualities and competences is the current educational orientation. In general, in delivering lessons of Natural - Social subjects, teaching media, in which visual media is a source of information and knowledge, plays an important role in understanding and constructing knowledge. Therefore, using visual means such as pictures, diagrams, diagrams, charts, etc. to guide students to exploit and discover knowledge from learning objects in the sequence of scientific and rigorous operations, brings high efficiency in teaching Natural - Social subjects in primary schools. At the same time, these learning activities will contribute to the formation and development of students' academic qualities and competences.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). TN-XH 3. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Khoa học 4. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Lịch sử và Địa lý 4. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Khoa học 5. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Dương, H. C. (Chủ biên). (2019). Lý luận dạy học TN-XH. Cần Thơ: NXB Đại học Cần Thơ.
Dương, H. C. (2021). Sử dụng phương pháp quan sát trong dạy học môn TN-XH lớp 1,2,3. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, Tập 10, số 4, 2021, 11-16.
Mai, S. T. (Tổng Chủ biên), Bùi Phương Nga (Chủ biên), Nguyễn Tuyết Nga, Lương Việt Thái, Nguyễn, T. T. T. (2020), TN-XH 1, Cánh Diều. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Phan, T. N. (2005). Dạy học và phương pháp dạy học trong nhà trường. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>