The current situation of teaching staff development in lower secondary schools in Bu Dang District, Binh Phuoc Province

Thanh Dung Le1, , Minh Gian Pham2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Viet Nam
2 Faculty of Social Sciences Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The development of lower secondary school teachers plays a decisive role in enhancing the quality of education under the 2018 General Education Curriculum and the ongoing process of digital transformation. Accordingly, this study examined the current status of lower secondary school teachers in Bu Dang District, Binh Phuoc Province (The area currently includes Bu Dang, Phuoc Son, Nghia Trung, Bom Bo, Dak Nhau, and Tho Son communes, located in Dong Nai Province), to assess their readiness to meet the demands of contemporary educational reform. The survey involved 210 participants, including 22 school administrators and 188 teachers from 9 out of 15 lower secondary schools in the district. Data were collected through questionnaires, interviews, and classroom observations with a five-point Likert scale used. The results indicate that teachers and administrators generally demonstrate a high level of awareness regarding the importance of teacher development; however, there remain certain limitations in workforce planning, recruitment, professional training, capacity building, performance evaluation, and incentive policies. These findings provide a scientific basis for proposing more effective and sustainable strategies for the development of lower secondary school teachers in the future.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2024). Kết luận số 91-KL/TW ngày 12/8/2024 về tiếp tục thực hiện Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Ban Chấp hành Trung ương Đảng khoá XI về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hoá, hiện đại hoá trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Ban Chấp hành Đảng bộ huyện Bù Đăng. (2021). Chương trình đột phá số 15-CT/HU ngày 18/10/2021 về việc nâng cao chất lượng giáo dục và đào tạo; phát triển nguồn nhân lực nhất là cán bộ người dân tộc thiểu số nhiệm kì 2020-2025.
Chu, B. T. (Biên tập) (2008). Từ điển tiếng Việt phổ thông. TP Hồ Chí Minh: NXB Phương Đông.
Darling-Hammond, L., Hyler, M. E., & Gardner, M. (2017). Effective teacher professional development. Learning policy institute.
Đặng, Q. B., & Phạm, M. G. (2022). Tổ chức quản lý giáo dục và trường học. Hà Nội: NXB Thông tin và Truyền thông.
Hargreaves, A., & Fullan, M. (2015). Professional capital: Transforming teaching in every school. Teachers College Press.
Nguyễn, Đ. C. (2015). Phát triển chương trình giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục.
Thủ tướng Chính phủ. (2024). Quyết định số 1705/QĐ-TTg ngày 31/12/2024 về phê duyệt chiến lược phát triển giáo dục đến năm 2030, tầm nhìn đến năm 2045.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 5 > >>