Observation method used in teaching Nature and Society subjects of grade 1,2,3

Huy Can Duong1,
1 Department of Primary & Preschool Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Using those teaching methods that promote students' proactive learning and concurrently develop their qualities and competences is an essential issue today. Of the three interacting factors, namely subject knowledge, student’s perception and teaching method, the decisive one for success is the teaching method. Therefore, using the observational method to guide students to explore and construct knowledge from learning objects in teaching Nature and Society grade 1,2,3 is completely scientific and responding well to the students’ perception level. The article presents how to use the observation method in teaching Nature and Society in grades 1,2,3.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Tự nhiên và Xã hội 2. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Tự nhiên và Xã hội 3. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Dương, H. C. (Chủ biên). (2019). Lý luận dạy học Tự nhiên và Xã hội. Thành phố Cần Thơ: NXB Đại học Cần Thơ.
Mai, S. T. (Chủ biên). (2019). Hướng dẫn dạy học môn Tự nhiên và Xã hội theo chương trình giáo dục phổ thông mới. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Mai, S. T. (Tổng Chủ biên), Bùi, P. N. (Chủ biên), Nguyễn, T. N., Lương, V. T., & Nguyễn, T. T. T. (2020). Tự nhiên và Xã hội 1, Cánh Diều. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>