The current situation of managing nutrition and child care activities in preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City
Main Article Content
Abstract
This study examines the current state of management in child care and nurturing activities at preschools in Binh Tan District, Ho Chi Minh City. The research sample included 140 administrators and teachers, combined with in-depth interviews with 10 administrators and teachers and 7 parents. The study employed a mixed-methods approach, including quantitative analysis (5-point Likert scale, processed using Excel) and qualitative analysis (interview data coding). The results indicate that administrators and teachers have a positive awareness of the importance of managing child care and nurturing, particularly in helping children adapt to daily routines and achieve the goals of early childhood education programs. While planning is generally adequate, it is limited in terms of defining implementation measures, mobilizing resources, and facilitating collective discussion. Organizational work shows clear task assignments and internal communication, but professional development and experience-sharing remain insufficient. School leadership provides clear guidance and effective collaboration with parents; however, monitoring, evaluation, and resource supplementation need improvement. Family–school–community collaboration is at a fairly average level. The study emphasizes the need to enhance management capacity, provide professional training, develop a dedicated monitoring team, and apply technology in supervision and communication to improve the quality of child care and nurturing.
Keywords
Child care, early childhood education management, nutrition activities, preschool.
Article Details

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
References
Lê, T. T. B. (2016). Giải pháp nâng cao hiệu quả phối hợp giữa nhà trường và gia đình trong việc chăm sóc - giáo dục trẻ em ở các trường mầm non tư thục, Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, Số 129, Tháng 6/2016, 46-48. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/129_6.2016_-46-48.pdf
Nguyễn, T. H. (2021a). Xây dựng công cụ nghiên cứu ảnh hưởng của các tiêu chí về “nuôi dưỡng, chăm sóc sức khỏe và giáo dục trẻ em” trong chuẩn nghề nghiệp đến kĩ năng nghiệp vụ của giáo viên trường mầm non, Tạp chí Giáo dục, Số 496 (Kì 2 - 2/2021), tr 8-13.
Nguyễn, T. N. (2021b). Quản lí hoạt động chăm sóc, nuôi dưỡng trẻ 3–4 tuổi ở các trường mầm non trong bối cảnh hiện nay. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, (46), 42–47. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/vi/so-46-thang-10-nam-2021/so_46-42-47.pdf
Nguyễn, T. N, Vũ, T.N. M., & Nguyễn, T., T. (2022). Nhu cầu, điều kiện và khả năng ứng dụng kĩ thuật số vào chăm sóc, giáo dục trẻ tại các cơ sở giáo dục mầm non ở khu công nghiệp, khu chế xuất: nghiên cứu trường hợp tại quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Giáo dục (2022), 22(11), 27-32. Truy cập từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/440.pdf.
Nguyễn, T. Y., Hoàng, T. T., & Nguyễn, T. T. (2024). Thực trạng quản lí chất lượng bữa ăn bán trú cho trẻ ở các trường mầm non huyện Lục Nam, tỉnh Bắc Giang. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 20(4), 69–75. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/vi/so-4-thang-04-nam-2024_-_tap_20_-_so_04_-69-75.pdf
Nguyễn, T. B. G. (2025). Phối hợp với gia đình và cộng đồng để nâng cao chất lượng chăm sóc giáo dục trẻ tại trường mầm non. Tạp Chí Khoa học Trường Đại học Sư phạm Hà Nội 2: Chuyên san Khoa học Giáo dục, 1(04), 28. Truy cập từ https://sjes.hpu2.edu.vn/index.php/journal/article/view/649.
Phạm, T. N. (2020). Biện pháp quản lí hoạt động chăm sóc sức khỏe thể chất cho trẻ ở các trường mầm non huyện Lục Ngạn, tỉnh Bắc Giang, Tạp chí khoa học, Trường Đại học Thủ đô Hà Nội, số 41/2020, 85-91. Truy cập từ https://scholar.dlu.edu.vn/thuvienso/bitstream/DLU123456789/249056/1/CVv443S412020085.pdf.
Thái, V. T., Nguyễn, N. H., & Nguyễn, T. T. H. (2019). Phối hợp gia đình, nhà trường, cộng đồng trong chăm sóc và giáo dục trẻ mầm non, Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, Viện Khoa học Giáo dục Việt Nam, Số 16 tháng 4/2019. 73-78. Truy cập từ http://vjes.vnies.edu.vn/sites/default/files/bai_so_13_-_so_16_thang_4._2019.pdf.
Most read articles by the same author(s)
- Dai Nghia Tran, Dinh Vi Nguyen, Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Hong Mai, Dai Nghia Tran, Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thanh Liem Truong, Dai Nghia Tran, Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Truong Sinh Vu, Dai Nghia Tran, Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tuan Le Bui, Dai Nghia Tran, Current management of career guidance, experience activities for high school students in Tan Hiep, Kien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Trang Phung, Dai Nghia Tran, Current management of life skills education for students in primary schools in Vi Thanh city, Hau Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 03S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Human resource development for experiential education activities in gifted high schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thu Hong Che, Dai Nghia Tran, Current status of managing moral education activities for students at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Ngoc Chu Nguyen, Current management of life skills education for primary school students in Tan Thanh district, Long An province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 14 No. 01S (2025): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Hoang Yen Phan, Dai Nghia Tran, Current management of experiential education for preschool children in Binh Thuy district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 04S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)