Current status of teaching staff development in primary schools in Thu Duc City, Ho Chi Minh City

Kim Phi Huynh1, , Van Thong Ho2, Van Tuan Vo3
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
3 Doc Binh Kieu 2 Primary School, Dong Thap Province, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Developing the teaching staff is a key task as a decisive meaning for the quality of primary education and the success of the current fundamental and comprehensive educational reform process. This study focuses on surveying and analyzing the current status of developing the teaching staff at primary schools in Thu Duc city, Ho Chi Minh city. Thus, it provides a practical basis for educational managers and schools in building and proposing measures to develop the staff suitable to the characteristics of the unit. The study used a questionnaire survey method combined with in-depth interviews with 10 managers (5 principals and 5 vice principals) and 170 teachers of 5 primary schools in Thu Duc city. The survey results show that the teaching staff basically ensured quantity, training level met and exceeded standards with a high sense of responsibility. However, there are still some limitations in terms of structure, capacity to apply information technology, innovate teaching methods and professional training is not really effective. The research results contribute to reflecting the overall picture of the current situation of primary school teacher development in new urban areas, which is an important basis for schools and educational management agencies to develop appropriate, practical and sustainable staff development measures.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2004). Chỉ thị số 40/CT-TW ngày 15/6/2004 về việc xây dựng, nâng cao chất lượng đội ngũ nhà giáo và cán bộ quản lý giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2017). Thông tư số 16/2017/TT-BGDĐT ngày 12/7/2017 ban hành hướng dẫn danh mục khung vị trí việc làm và định mức số lượng người làm việc trong các cơ sở giáo dục phổ thông công lập.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 20/2018/TT-BGDĐT ngày 22/8/2018 ban hành Điều lệ Trường tiểu học.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 28/2020/TT-BGDĐT ngày 04/9/2020 ban hành quy định chuẩn nghề nghiệp giáo viên cơ sở giáo dục phổ thông.
Đảng Cộng sản Việt Nam. (2011). Văn kiện đại hội Đảng toàn quốc lần thứ XI. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: Giáo dục Việt Nam.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>