“Giver in generosity, receiver in mind”: Behavioral norms in school motivate the truthful teaching - learning

Quoc Bao Dang1, Minh Gian Pham2, , Thai Thuy Ngan Tam Tang3
1 Institute of Viet Mind, Vietnam
2 Dong Thap University, Vietnam
3 Office of Science and Technology, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The forefathers said, “Giver in generosity, receiver in mind”, meaning that one who does something for others should not require something else in return, but the one who receives help from others should bear it in mind. In school culture regarding the relationship between teachers and students, this statement can motivate the truthful teaching - learning. That is the teacher is always devoted to his job, educating students without requiring something in return, while students should always bear in mind the gratitude and respect to their teacher.

Article Details

References

Đặng, Q. B. (2013. Những nguyên lý vàng cho đạo nghĩa thầy trò. Tạp chí Giáo dục Thủ đô, Số 46 + 47 (tháng 11/2013).
Đặng, Q. B., Nguyễn, T. M. L., Phạm, M. G., & Nguyễn, Q. Đ. T. (2020). Nhà giáo nghề giáo những điều nên biết, tập 1. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Đặng, Q. B., Nguyễn, T. M. L., Phạm, M. G., & Nguyễn, Q. Đ. T. (2020). Nhà giáo nghề giáo những điều nên biết, tập 2. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 10. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Hồ Chí Minh Toàn tập, 2011, tập 14. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Huyện uỷ Thanh Trì. (2011). Chu Văn An - Người thầy muôn đời. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục. Số 43/2019/QH14 ngày 14/06/2019.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>