Measures for managing students’ morality education in Vinh Thanh Ethnic Boarding High School, Binh Dinh Province
Main Article Content
Abstract
At present, although high schools in general, and ethnic boarding ones in particular, are very interested in students’ morality education, their outcomes are limited. Basing on the case of Vinh Thanh Ethnic Boarding High School, Binh Dinh Province, the author presents students’ current morality education management, thereby proposing a number of measures to help improve comprehensive education quality for ethnic minority students in Vinh Thanh district, Binh Dinh province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Morality education, quality improvement, students
References
[2]. Đặng Quốc Bảo, Đỗ Quốc Anh, Đinh Thị Kim Thoa (2007), Cẩm nang nâng cao năng lực và phẩm chất đội ngũ giáo viên, NXB Lý luận chính trị, Hà Nội.
[3]. Trần Xuân Tiếp (2013), “Một số phương pháp rèn luyện kĩ năng sống cho HS trong dạy học ngoài giờ lên lớp môn địa lí lớp 12”, Giáo dục & Xã hội, 32(93), tr. 33.
[4]. Huỳnh Nguyễn Phương Trâm (2010), Một số giải pháp quản lý nâng cao chất lượng GDĐĐ cho sinh viên Ttrường Đại học Quảng Nam, Luận văn thạc sĩ Khoa học giáo dục, chuyên ngành Quản lý giáo dục, Trường Đại học Vinh, Nghệ An.
[5]. Huỳnh Khải Vinh (2001), Một số vấn đề về lối sống, đạo đức, chuẩn giá trị xã hội, NXB Chính trị Quốc gia, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Hac Dich Pham, Solutions to enhancing capacity of high school english teaching staff in Ba Ria - Vung Tau Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Cam Thao Trang Huynh, Thuy Nhu Phuong Tran, Developing leaders and managers’ administrative and managerial competences in Vietnamese universities , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van De Nguyen, Van Nghiem Nguyen, Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên phổ thông ở tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Thanh Tan Luong, Trong Nam Phan, Trung Danh, Phuong Vy Vo, Discussion on research capability of teachers in pedagogical universities/faculties to meet the requirements of the New General Education Curriculum 2018 , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 10 No. 6 (2021): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Ngoc Toan Nguyen, Phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông đáp ứng chuẩn nghề nghiệp ở huyện đảo Phú Quốc, tỉnh Kiên Giang , Dong Thap University Journal of Science: No. 30 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Thanh Sang Nguyen, Enhancing the quality of primary school managerial staffs in Thoi Binh District, Ca Mau Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 21 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Reading "Ho Chi Minh – education pioneer” by Tran Van Nhung resonances and associations , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)