Measures of training soft skills for primary education majors through teaching the subject of Vietnamese-Literature and Instructional Methods
Main Article Content
Abstract
The paper identifies necessary soft skills and analyzes the current status of primary education majors’ soft skills at Dong Thap University. Thereby, it proposes measures of training soft skills for those students through teaching the subject of Vietnamese-Literature and Instructional Methods.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Soft skills, students, Primary Education, Vietnamese-Literature and Instructional Methods.
References
[1]. Đặng Quốc Bảo (2014), “Quan điểm của UNESCO về bốn trụ cột của giáo dục”, http://dtnthdb.edu.vn/nukeviet/vi/news/Tin-tuc/QUAN-DIEM-CUA-UNESCO-VE-BON-TRU-COT-CUA-GIAO-DUC-78/.
[2]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và PPDH trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Huỳnh Văn Sơn (2010), “Một số điểm hạn chế trong kỹ năng sống của SV các Trường Đại học tại Thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Giáo dục, Ttập 1, số 252, tr. 14-16.
[4]. Tạ Quang Thảo (2014), “Phát triển KNM cho SV các trường đại học, cao đẳng đáp ứng yêu cầu của thị trường lao động trong giai đoạn hiện nay”, Tạp chí Giáo dục, số 329/2014.
[5]. Trường Đại học Đồng Tháp (2013), Chuẩn đầu ra ngành Sư phạm Giáo dục Tiểu học.
[6]. Trường Đại học Đồng Tháp (2014), Tài liệu hội thảo “Những KNM cần bồi dưỡng cho SV Trường Đại học Đồng Tháp đáp ứng yêu cầu xã hội”.
[2]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và PPDH trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Huỳnh Văn Sơn (2010), “Một số điểm hạn chế trong kỹ năng sống của SV các Trường Đại học tại Thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Giáo dục, Ttập 1, số 252, tr. 14-16.
[4]. Tạ Quang Thảo (2014), “Phát triển KNM cho SV các trường đại học, cao đẳng đáp ứng yêu cầu của thị trường lao động trong giai đoạn hiện nay”, Tạp chí Giáo dục, số 329/2014.
[5]. Trường Đại học Đồng Tháp (2013), Chuẩn đầu ra ngành Sư phạm Giáo dục Tiểu học.
[6]. Trường Đại học Đồng Tháp (2014), Tài liệu hội thảo “Những KNM cần bồi dưỡng cho SV Trường Đại học Đồng Tháp đáp ứng yêu cầu xã hội”.
Most read articles by the same author(s)
- Van Ban Nguyen, Thi Bao Ha Phan, Thi Khanh Ha Chu, Developing 2nd graders’ listening and speaking skills via the communicative composition subject , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Thi Hong Van Nguyen, Teaching reading to graders 4 & 5 by exploring skills for text appreciation , Dong Thap University Journal of Science: No. 33 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Developing primary teachers' assessment capacityin assessing students' Vietnamese languagelearning outcomes based onthe competency approach , Dong Thap University Journal of Science: No. 31 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Huynh Phuong Mai Ho, Van Ban Nguyen, Expanding 4-graders’ vocabularyin teaching spelling, reading subject at Ca Mau city primary schools via cross-subject integration , Dong Thap University Journal of Science: No. 39 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thanh Nguyen Nguyen, Van Ban Nguyen, Phonetic features on the poetry page of the Dong Thap Arts Newspaper , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 1 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Ban Nguyen, Measures of enhancing Dong Thap University’s retraining teachers and managerial staffs, meeting requirements of renovating preschool and school education in the new period , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Dong Thap University continuing with the effective training of elementary school teachers to meet innovation requirements at general education , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Developing the teacher-training tradition to realize radical, comprehensive renovation in education and training , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities