Measures of training soft skills for primary education majors through teaching the subject of Vietnamese-Literature and Instructional Methods

Van Ban Nguyen1,
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

The paper identifies necessary soft skills and analyzes the current status of primary education majors’ soft skills at Dong Thap University. Thereby, it proposes measures of training soft skills for those students through teaching the subject of Vietnamese-Literature and Instructional Methods.

Article Details

References

[1]. Đặng Quốc Bảo (2014), “Quan điểm của UNESCO về bốn trụ cột của giáo dục”, http://dtnthdb.edu.vn/nukeviet/vi/news/Tin-tuc/QUAN-DIEM-CUA-UNESCO-VE-BON-TRU-COT-CUA-GIAO-DUC-78/.
[2]. Phan Trọng Ngọ (2005), Dạy học và PPDH trong nhà trường, NXB Đại học Sư phạm.
[3]. Huỳnh Văn Sơn (2010), “Một số điểm hạn chế trong kỹ năng sống của SV các Trường Đại học tại Thành phố Hồ Chí Minh”, Tạp chí Giáo dục, Ttập 1, số 252, tr. 14-16.
[4]. Tạ Quang Thảo (2014), “Phát triển KNM cho SV các trường đại học, cao đẳng đáp ứng yêu cầu của thị trường lao động trong giai đoạn hiện nay”, Tạp chí Giáo dục, số 329/2014.
[5]. Trường Đại học Đồng Tháp (2013), Chuẩn đầu ra ngành Sư phạm Giáo dục Tiểu học.
[6]. Trường Đại học Đồng Tháp (2014), Tài liệu hội thảo “Những KNM cần bồi dưỡng cho SV Trường Đại học Đồng Tháp đáp ứng yêu cầu xã hội”.

Most read articles by the same author(s)