Teaching reading to graders 4 & 5 by exploring skills for text appreciation

Van Ban Nguyen1, , Thi Hong Van Nguyen2
1 Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Reading is one of the four skills that demonstrate linguistic competence and it plays a very important role in learning and communication for human beings, including elementary school students. Reading instruction at elementary school is not just learning to read texts but also understand and appreciate them. This article proposes ways to teach reading for graders 4 & 5 by exploring reading strategies (silent reading, summary reading, comprehension reading, text-appreciation reading) to assist students improve reading skills and appreciate literary works, contributing to the formation and development of their personalities.

Article Details

References

 [1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2007), Rèn kỹ năng thực hành tiếng Việt cho học sinh tiểu học, Dự án phát triển giáo viên tiểu học.
[2]. Trần Mạnh Hưởng (2001), Luyện tập về cảm thụ văn học ở tiểu học, NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
[3]. Lê Phương Nga (2001), Dạy học tập đọc ở tiểu học, NXB Giáo dục.
[4]. Trần Đình Sử (2001), Đọc văn học văn, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[5]. Lê Hữu Tỉnh (2012), Rèn luyện kĩ năng cảm thụ văn học qua các bài tập đọc lớp 4, 5, NXB Giáo dục.
[6]. Nguyễn Minh Thuyết (2006), Sách giáo khoa Tiếng Việt 4, 5, tập 1,2, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)