Developing the teacher-training tradition to realize radical, comprehensive renovation in education and training

Van Ban Nguyen1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Dong Thap University has 40 years of tradition and experience in teacher-training. However, shortcomings in the training tasks have arisen over recent years. To obtain the objectives of radical, comprehensive renovation in education, the university should develop its own experience together with several solutions to perfect the curricula; empower the teaching staff; encourage lecturers to do educational research; invest more in facilities, and foster international cooperation in training to improve the teacher-training quality.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo.
[2]. Bộ GD&ĐT (2015), Dự thảo Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (Trong chương trình giáo dục phổ thông mới).
[3]. Phạm Hồng Quang (2015), “Đổi mới chương trình đào tạo phải bắt đầu từ nâng cao năng lực giảng viên sư phạm”, Tạp chí Giáo dục, số 366, kì 2 (9/2015), tr. 1-4.

Most read articles by the same author(s)