Expanding 4-graders’ vocabularyin teaching spelling, reading subject at Ca Mau city primary schools via cross-subject integration

Huynh Phuong Mai Ho1, Van Ban Nguyen2
1 Student, Dong Thap University
2 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Cross-subject integration teaching has been encouraged in K-12 education. However, in teaching the Vietnamese subject at primary school, many teachers are still faced with difficulties applying methods, techniques and procedues in cross-subject integration. The paper presents the current situation and how to expand 4-graders’ vocabulary in teaching Spelling, Reading subject via cross-subject integration, as such to improve the quality of Vietnamese language instruction at primary schools in Ca Mau City.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2002), Chương trình tiểu học, NXB Giáo dục.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Hướng dẫn thực hiện Chuẩn kiến thức kĩ năng các môn học ở Tiểu học, NXB Giáo dục Việt Nam.
[3]. Trần Thị Hiền Lương (2014), Lập kế hoạch dạy học tích hợp các nội dung giáo dục ở tiểu học, Tài liệu bồi dưỡng GV, Bộ Giáo dục và Đào tạo.
[4]. Trần Thị Thanh Thủy (2015), Dạy học tích hợp phát triển năng lực HS, NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[5]. Nguyễn Minh Thuyết (Chủ biên, 2010), Tiếng Việt 4, tập 1, NXB Giáo dục Việt Nam.

Most read articles by the same author(s)