Applying TDI index in assessing teacher development at public universities in the Mekong Delta
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
This study applies the Teacher Development Index (TDI) to evaluate the level of faculty development at public universities in the Mekong Delta region based on indicators of training, finance, age, and teaching quality. The results show significant differences between universities in component indicators. Thereby, the study suggests appropriate human resource development strategies for each school.
Từ khóa
Educational management, Faculty Development Index (TDI), human resources development, Mekong Delta, public universities.
Chi tiết bài viết

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Tài liệu tham khảo
Coursera. (2024). What Is Human Resource Management? Definition + Career Guide. Retrieved from https://www.coursera.org/articles/human-resource-management.
Creswell, J. W. (2002). Educational research: Planning, conducting, and evaluating quantitative. Upper Saddle River. NJ: Prentice Hall.
General Statistics Office. (2022). Statistical yearbook. Hanoi: Statistical Publishing House.
Le, K. T. (2021). Teacher Development Measurement. Journal of Education in Black Sea Region, 7(1),105-119. Doi: https://doi.org/10.31578/jebs.v7i1.253.
Lee, F. C., Schuler, R. & Varma, A. (2020). Human resource management research and practice in Asia: Past, present and future. Human Resource Management Review, 30(4). https://doi.org/10.1016/j.hrmr.2020.100778.
Le, K. T. (2017). Evaluating the development of teaching staff using the index method – Teachers Development Index (TDI). Vietnam Education Publishing House.
Ministry of Education and Training. (2020). Circular No. 40/2020/TT-BGDĐT stipulating codes, standards for professional titles, appointment, and salary classification for teaching staff in public higher education institutions.
Ministry of Education and Training. (2024). Circular No. 01/2024/TT-BGDĐT issuing standards for higher education institutions.
Nguyen, P. L., & Vu, T. T. A. (2020). Annual economic report of the Mekong Delta. Enhancing competitiveness for sustainable development. VCCI & Fulbright.
Nguyen, T. H. (2022). Human resources for industrialization and modernization in the Mekong Delta - Current situation and policy recommendations”. Proceedings of the National Conference on Guidelines and policies for industrialization and modernization of the country until 2030, with a vision to 2045". Central Economic Commission, Ho Chi Minh City Party Committee, Vietnam National University, Ho Chi Minh City.
Phan, C. K., & Tran, H. H. (2022). Current status of industrialization and modernization in the Mekong Delta and arising issues. Proceedings of the National Conference on "Guidelines and policies for industrialization and modernization of the country until 2030, with a vision to 2045". Central Economic Commission, Ho Chi Minh City Party Committee, Vietnam National University, Ho Chi Minh City.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Trương Tấn Đạt, Đặng Thị Thu Liễu, Thực trạng các yếu tố ảnh hưởng và đánh giá chung về quản trị nguồn nhân lực trong môi trường tự chủ tại Trường Đại học Đồng Tháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 01S (2023): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Đặng Thị Thu Liễu, Trần Văn Thọ, Lê Quang Minh, Thực trạng và giải pháp nâng cao chất lượng công tác thi đua, khen thưởng tại Trường Đại học Đồng Tháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 10 Số 2 (2021): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Lê Minh Quang, Đặng Thị Thu Liễu, Huỳnh Sơn Lâm, Biện pháp tăng cường hứng thú học tập học phần Sử dụng bảng tính cơ bản cho sinh viên không chuyên tin học tại trường Đại học Đồng Tháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 10 Số 4 (2021): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Phạm Minh Giản, Nguyễn Thị Tuyết Hạnh, Đặng Thị Thu Liễu, Bối cảnh và những yêu cầu cơ bản đối với người cán bộ quản lý trường trung học phổ thông trong giai đoạn hiện nay , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 22 (2016): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Đặng Thị Thu Liễu, Khảo sát các điều kiện tối ưu ảnh hưởng đến khả năng hấp phụ asen của than hoạt tính Trà Bắc , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 3 (2013): Phần B - Khoa học Tự nhiên
- Phạm Minh Giản, Đặng Thị Thu Liễu, Huỳnh Thanh Hùng, Thực trạng và giải pháp phát triển đội ngũ cán bộ quản lý các trường trung học phổ thông Tỉnh Đồng Tháp theo chuẩn hiệu trưởng , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 25 (2017): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Đặng Thị Thu Liễu, Bước đầu hình thành năng lực giảng dạy thực hành cho sinh viên ngành Sư phạm Hóa học , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 21 (2016): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Đặng Thị Thu Liễu, Rèn luyện kỹ năng thực hành Hóa học cho sinh viên thông qua học phần thực hành Hóa học vô cơ , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 11 (2014): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Đặng Thị Thu Liễu, Nguyễn Anh Thùy, Nâng cao vai trò của viên chức phục vụ đào tạo trong sự phát triển của Trường Đại học Đồng Tháp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 33 (2018): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn