The effectiveness of implementing learning project on the quadratic function in high school
Nội dung chính của bài viết
Tóm tắt
Project-based learning is one of the modern teaching methods utilizing student group intelligence to perform the learning task designed by the teacher. Through this method, students can acquire knowledge and develop necessary skills in learning such as communication, collaboration, critical thinking, and problem-solving. This paper aimed to investigate the effectiveness of implementing a learning project on the topic of the quadratic function at high school. A quasi-experimental method was conducted in one month involving two classes of tenth-grade students, consisting of an experiment and a control class (conventional learning). Qualitative and quantitative data were collected through student activity observation sheets, mathematics pre-test and post-test. This study could provide an effect of utilizing project-based learning and opportunities to implement learning projects in high schools.
Chi tiết bài viết
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Từ khóa
Learning project, project-based learning, project teaching method, process of learning project, quadratic function
Tài liệu tham khảo
Blumenfeld, P., Soloway, E., Marx, R., Krajcik, J., Guzdial, M., & Palincsar, A. (1991).
Motivating project-based learning: Sustaining the doing, supporting the learning.
Educational Psychologist, 26(3&4), 369-398.
Burlbaw, L. M., Ortwein, M. J., & Williams, J. K. (2013). The project method in historical context. In STEM Project-Based Learning (pp. 7-14). Brill.
Campbell, S. A. (2012). The phenomenological study of ESL students in a project-based
learning environment. International Journal of Interdisciplinary Social Sciences,
6(11), 139-152.
English, M. C., & Kitsantas, A. (2013). “Supporting student self-regulated learning in problem and project-based learning”. Interdisciplinary Journal of Problem-Based Learning, 7(2), 128-150.
Green, A. M. (1998). Project-based-learning: moving students toward meaningful learning.
ERIC Data base, ED422466.
Huberman, M., Bitter, C., Anthony, J., & O’Day, J. (2014). The shape of deeper learning: Strategies, structures, and cultures in deeper learning network high schools.
Washington, DC: American Institutes for Research.
Krajcik, J. S., & Blumenfeld, P. (2006). Project-based learning. In Sawyer, R. K. (Ed.), The
Cambridge handbook of the learning sciences. New York: Cambridge.
Krajcik, J. S., & Mamlok-Naaman, R. (2006). Using driving questions to motivate and
sustain student interest in learning science. In K. Tobin (Ed.), Teaching and learning science: A handbook. 317-327, Westport, CT: Praeger.
Krajcik, J. S., & Shin, N. (2014). Project-based learning. In R. K. Sawyer (Ed.), The
Cambridge handbook of the learning sciences. 275-297, New York,
NY: Cambridge University Press.
Patton M. (2012). Work that matters: The teacher’s guide to project-based learning. London: Paul Hamlyn Foundation.
Siswono, T. Y. E., Hartono, S., & Kohar, A. W. (2018). Effectiveness of Project Based Learning in Statistics for Lower Secondary Schools. Eurasian Journal of Educational Research, 75, 197-212.
Thomas, J.W. (2000). A review of research on project-based learning. California: The Autodesk Foundation.
Thuy, V. T. T., & Hong, N. V. (2019). The process of building a learning project in the direction of developing scientific research competence for high school students. Journal of Education Vietnam, 464, 60-64.
Wrigley, T. (2007). Projects, stories and challenges: More open architectures for school learning. In Bell S., Harkness S., White G. (Eds.), Storyline past, present and future (pp. 166–181). Glasgow, Scotland: University of Strathclyde.
Wurdinger S., Haar, J., Hugg, R., & Bezon, J. (2007). A qualitative study using project-based learning in a mainstream middle school. Improving Schools, 10, 150–161.
Các bài báo được đọc nhiều nhất của cùng tác giả
- Võ Xuân Mai, Tô Quốc Lộc, Phát triển năng lực giải quyết vấn đề toán học cho học sinh lớp 10 qua dạy học giải bài tập phương trình quy về phương trình bậc hai , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 6 (2023): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Võ Xuân Mai, Nguyễn Thị Mỹ Ngân, Xây dựng hệ thống bài tập đánh giá năng lực giải quyết vấn đề toán học cho học sinh lớp 10 trong dạy học bất phương trình bậc hai một ẩn , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 12 Số 03S (2023): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Võ Xuân Mai, Lê Ngọc Vũ, Rèn luyện tư duy phê phán cho học sinh qua dạy học chủ đề Nhị thức Newton (Chuyên đề dạy học Toán 10) , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 4 (2024): Chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Võ Xuân Mai, Khai thác bài toán hình học không gian trong dạy học toán ở trường phổ thông theo hướng bồi dưỡng năng lực khám phá tri thức mới cho học sinh , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 24 (2017): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Võ Xuân Mai, Lê Ngô Nhật Huy, Về bài toán tính khoảng cách từ một điểm đến mặt phẳng trong hình học không gian , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 28 (2017): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn
- Võ Xuân Mai, Huỳnh Bá Hiếu, Vận dụng quan điểm dạy học hợp tác trong thiết kế tình huống dạy học các trường hợp đồng dạng của hai tam giác , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Tập 13 Số 01S (2024): Số Đặc biệt chuyên san Khoa học Xã hội và Nhân văn (Tiếng Việt)
- Võ Xuân Mai, Phát triển năng lực thích nghi trí tuệ cho học sinh qua dạy học chủ đề tính thể tích khối chóp , Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp: Số 11 (2014): Phần A - Khoa học Xã hội và Nhân văn