Current situation of managing the school culture construction in primary schools in Sa Dec city, Dong Thap province
Main Article Content
Abstract
Culture is the foundation, goal, and motivation for the development and affirmation of the school brand. Using theoretical, practical and statistical methods, the achieved results are the theoretical framework and current situation of school culture management in primary schools in Sa Dec city, Dong Thap province. The two approaches involve 4 main tasks of planning, organization, direction, inspection and evaluation. The theory and current state of research are comprehensive, focused, realistic, evaluated and specific conclusions are drawn. Theoretical arguments and practical research provide a solid basis for proposing measures to manage and develop school culture in primary schools in Sa Dec city, Dong Thap province.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Current situation, management, primary school, school culture.
References
Hoàng, Q. Đ. (2018). Quản lý xây dựng văn hoá nhà trường trung học cơ sở Thành phố Hồ Chí Minh. Luận án tiến sĩ Quản lý giáo dục. Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Việt Nam.
Harold, K. (2002). Những vấn đề cốt yếu của quản lý. Hà Nội: NXB Khoa học và Xã hội.
Kytle, A. W., & Bogotch, I. E. (2000). Measuring reculturing in national reform models. Journal of School Principalship, 10, 131-157.
Nguyễn, T. M. L. (Chủ biên), Đặng, Q. B., Nguyễn, T. H., Nguyễn, Q. C., & Nguyễn, S. T. (2012). Quản lí giáo dục: một số vấn đề lí luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, N. Q. (1989). Những khái niệm cơ bản về lý luận quản lý giáo dục. Hà Nội: Trường Cán bộ quản lý Trung ương I.
Schein, E. H. (2004). Organizational Culture and Leadership. Wiley.
Trần, Q. T. (2009). Các biểu hiện của văn hoá học đường ở trường phổ thông. Kỷ yếu Hội thảo khoa học “Văn hoá học đường - lí luận và thực tiễn”. Hội Khoa học Tâm lý - Giáo dục Việt Nam.
Thái, D. T. (2009). Tìm hiểu tư tưởng văn hoá học đường của Chủ tịch Hồ Chi Minh. Kỉ yếu Hội thảo khoa học “Văn hoá học đường - lý luận và thực tiễn”. Hội Khoa học Tâm lý - Giáo dục Việt Nam, Hà Nội.
Uỷ ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2023). Kế hoạch Số 259/KH-UBND, ngày 08/02/2023 về Thực hiện Đề án “Xây dựng văn hóa ứng xử trong trường học giai đoạn 2019 – 2025”.
Uỷ ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp. (2023). Kế hoạch số 39/KH-UBND, ngày 08/02/2023 về Triển khai thực hiện Chỉ thị số 08/CT-TTg ngày 01 tháng 06 năm 2022 của Thủ tướng Chính phủ về việc tăng cường công tác xây dựng văn hoá học đường trên địa bàn tỉnh Đồng Tháp.
Most read articles by the same author(s)
- Dac Nguyen Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Learning motivation of Fine Arts students in Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 4 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Thi Phuong Nguyen, Dong Thap University primary education students’ methods of collecting and analyzing learning information , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Hong Chi Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Current mangement of life skill education activities for children in pre-schools in Ninh Kieu district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Thu Tien Nguyen, Mong Tuyen Huynh, Currently managing the activities of affection-social skill education for children in nursing schools in Chau Thanh district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Formulating learning methods for Dong Thap University students , Dong Thap University Journal of Science: No. 20 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, The reality of fostering students’ learning method at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: No. 23 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Thi Hong Thuy Le, Current situation and some management measures on life skills education activities for students primary school in Cai Lay town, Tien Giang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Mong Tuyen Huynh, Ho Chi Minh’s method , Dong Thap University Journal of Science: No. 27 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Mong Tuyen Huynh, Trả lời câu hỏi trong quá trình học tập của sinh viên ngành giáo dục tiểu học Trường Đại học Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Lua Le, Mong Tuyen Huynh, Current play activities management in kindergartens in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)