Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province

Dai Nghia Tran1, Thi Hong Mai2,
1 Faculty of Social Sciences Teacher Education, School of Education, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Mathematics plays a fundamental role in primary education, as it not only helps students to develop logical thinking, creativity and imagination, but also trains them to be careful, accurate and effective in their works. Under Circular 32/2018 issued by the Minister of Education and Training, "Mathematics in the general mathematics curriculum helps form and develop key qualities, general abilities and mathematical skills in students; develops key knowledge and skills and creates opportunities for students to experience and apply mathematics in practice; creates links between mathematical ideas, between mathematics and practice, between mathematics and other subjects and educational activities." To provide the educators with a basis for proposing measures to improve the effectiveness of managing competence-based mathematics teaching at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province, we evaluated and analysed the current status of managing this task by interviewing 43 managers and 113 teachers from 06 primary schools in Da Lat City, Lam Dong Province. The actual evaluation results show that the management of this task in this region still has many shortcomings for improvement.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông môn Toán ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Đặng, T. T. (2020). Quản lý hoạt động dạy học môn Toán tại các trường tiểu học quận Cầu Giấy, Hà Nội, Luận văn thạc sĩ Quản lý Giáo dục, Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Nhân văn.
Lê, T. H. C., & cs. (2017). Dạy học toán ở tiểu học theo hướng tiếp cận phẩm chất và năng lực. Tài liệu bồi dưỡng giáo viên tiểu học của Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
Lê, T. M. H. (2020). Thực trạng và giải pháp quản lý dạy học môn Toán theo tiếp cận năng lực ở trường tiểu học. Luận án Tiến sĩ Quản lý Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê, T. X. T. (2023). Hoạt động dạy học theo tiếp cận năng lực ở các trường tiểu học, đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 296 (1), 81-83.
Nguyễn, T. T. B., & Phan, M. T. (2021). Quản lí hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh ở các trường tiểu học huyện Củ Chi, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, 4 (60), 241-251.
Nguyễn, T. T. H. (2023), Phân tích thực trạng dạy học môn Toán theo tiếp cận năng lực ở trường tiểu học. Luận văn Thạc sĩ của Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, V. M. (2018). Quản lý hoạt động dạy học môn Toán theo tiếp cận năng lực ở trường tiểu học. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 20(3), 36-44.
Phan, T. K. A. (2021). Dạy học phát triển năng lực học sinh - bản chất, đặc điểm và những dấu hiệu đặc trưng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(1), 14-22.
Trần, T. D. (2016). Quản lý hoạt động dạy học ở trường trung học phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh. Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Đại học Vinh.

Most read articles by the same author(s)