Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province
Main Article Content
Abstract
Mathematics plays a fundamental role in primary education, as it not only helps students to develop logical thinking, creativity and imagination, but also trains them to be careful, accurate and effective in their works. Under Circular 32/2018 issued by the Minister of Education and Training, "Mathematics in the general mathematics curriculum helps form and develop key qualities, general abilities and mathematical skills in students; develops key knowledge and skills and creates opportunities for students to experience and apply mathematics in practice; creates links between mathematical ideas, between mathematics and practice, between mathematics and other subjects and educational activities." To provide the educators with a basis for proposing measures to improve the effectiveness of managing competence-based mathematics teaching at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province, we evaluated and analysed the current status of managing this task by interviewing 43 managers and 113 teachers from 06 primary schools in Da Lat City, Lam Dong Province. The actual evaluation results show that the management of this task in this region still has many shortcomings for improvement.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Competence-based approach, management, teaching activities, primary mathematics.
References
Đặng, T. T. (2020). Quản lý hoạt động dạy học môn Toán tại các trường tiểu học quận Cầu Giấy, Hà Nội, Luận văn thạc sĩ Quản lý Giáo dục, Viện Hàn lâm Khoa học Xã hội Nhân văn.
Lê, T. H. C., & cs. (2017). Dạy học toán ở tiểu học theo hướng tiếp cận phẩm chất và năng lực. Tài liệu bồi dưỡng giáo viên tiểu học của Trường Đại học Sư phạm thành phố Hồ Chí Minh.
Lê, T. M. H. (2020). Thực trạng và giải pháp quản lý dạy học môn Toán theo tiếp cận năng lực ở trường tiểu học. Luận án Tiến sĩ Quản lý Giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
Lê, T. X. T. (2023). Hoạt động dạy học theo tiếp cận năng lực ở các trường tiểu học, đáp ứng Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Tạp chí Thiết bị giáo dục, 296 (1), 81-83.
Nguyễn, T. T. B., & Phan, M. T. (2021). Quản lí hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực học sinh ở các trường tiểu học huyện Củ Chi, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, 4 (60), 241-251.
Nguyễn, T. T. H. (2023), Phân tích thực trạng dạy học môn Toán theo tiếp cận năng lực ở trường tiểu học. Luận văn Thạc sĩ của Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Nguyễn, V. M. (2018). Quản lý hoạt động dạy học môn Toán theo tiếp cận năng lực ở trường tiểu học. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 20(3), 36-44.
Phan, T. K. A. (2021). Dạy học phát triển năng lực học sinh - bản chất, đặc điểm và những dấu hiệu đặc trưng. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội, 66(1), 14-22.
Trần, T. D. (2016). Quản lý hoạt động dạy học ở trường trung học phổ thông theo định hướng phát triển năng lực học sinh. Luận án Tiến sĩ Khoa học Giáo dục, Đại học Vinh.
Most read articles by the same author(s)
- Dai Nghia Tran, Dinh Vi Nguyen, Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thanh Liem Truong, Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Truong Sinh Vu, Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Human resource development for experiential education activities in gifted high schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dai Nghia Tran, The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Dai Nghia Tran, Thi Hue Nguyen, Current management of experiential activities for students in primary schools Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Tan Khanh Le, Current ethical education activities management for students in junior high schools Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Ngoc Thien Trung Nguyen, Current management of local education activities for students in primary schools Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Thu Hong Che, Current status of managing moral education activities for students at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)