Current situation of subject head development at secondary schools in Can Duoc district, Long An province
Main Article Content
Abstract
The article conceptualized the theoretical framework, surveyed, and clarified the current situation regarding the task of subject head development at secondary schools in Can Duoc district, Long An province. Research methods included surveying 185 subjects (15 principals and vice-principals, 28 subject heads, and 142 teachers) and interviewing 12 administrators with experience in school management at 06 secondary schools in the district. The 5-level scale survey results provided average scores, overall average score, and rankings to analyze and evaluate the current situation. The research results show that, despite certain achievements, this task still faces many limitations, particularly in management skills and practical experience. From there, it can be used as a basis for evaluating and orienting the future task improvements in this area.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Can Duoc district, development, educational management, subject heads, secondary school.
References
Ban Chấp hành Trung ương. (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về việc ban hành đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường, định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 về ban hành Chương trình giáo dục phổ thông.
Cao, T. T. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn ở các trường trung học cơ sở huyện Đơn Dương, tỉnh Lâm Đồng đáp ứng yêu cầu Chương trình Giáo dục phổ thông 2018. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Hà Nội.
Maingi, S. (2015). Professional development for middle leaders in Kenyan secondary schools. African Education Studies, 22(4), 58-72.
Nguyễn, V. L. (2004). Người hiệu trưởng trường trung học cơ sở. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. L. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn các trường trung học cơ sở ở huyện Giang Thành, tỉnh Kiên Giang. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Phan, C. T. (2022). Phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn của các trường trung học cơ sở ở quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. Luận văn thạc sĩ Quản lý giáo dục, Trường Đại học Đồng Tháp.
Phùng, Q. D. (2019). Giải pháp phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn trường tiểu học theo tiếp cận năng lực. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 11(6), 145-150.
Quốc hội. (2014). Nghị quyết số 88/2014/QH13 ngày 28/11/2014 của Quốc hội về đổi mới chương trình, sách giáo khoa giáo dục phổ thông.
Trần, H. N. C, & Phan, M. T. (2021). Biện pháp phát triển đội ngũ tổ trưởng chuyên môn ở các trường trung học cơ sở Quận 12, Thành phố Hồ Chí Minh”. Tạp chí Khoa học, Trường Đại học Sư phạm, Đại học Huế, Số 4(60), 159-169.
Turner, C. (2000). Selection and development of middle leaders in schools. Wales Educational Review, 18(3), 56-61.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s instructions: “Take self-learning as core. Discussions and directions added” , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 2 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Giver in generosity, receiver in mind”: Behavioral norms in school motivate the truthful teaching - learning , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Hien Duyen, Minh Gian Pham, Testing and assessing learner results at high schools in Tran Van Thoi district: reality and solutions , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Insights of the concept “competence” and its application to Vietnam’ school teaching staffs and principals , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s wise philosophy of “people education” , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, An outlook on ‘morality-laws-lifestyles/behaviors education” for young people in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Thi Thu Lieu Dang, Thanh Hung Huynh, Realities and solutions to developing managerial staffs of Dong Thap high schools subject to principals standard , Dong Thap University Journal of Science: No. 25 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)