Current teacher development on teaching integrated subjects in middle schools Binh Chanh district, Ho Chi Minh City

Van Thong Ho1, Van Thiet Doan1,
1 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Implementing the guidelines and policies of the Party and State, the Ministry of Education and Training has developed and promulgated the 2018 general education program. In comparison to the old program, the 2018 program includes a new integrated subject of History - Geography and Natural Sciences. Meeting the requirements of integrated teaching is an important task of managers and the education sector. Within the scope of this article, the author evaluates the current status of developing a team of integrated subject teachers by surveying 369 subjects. This included 18 Vice Principals in charge of professional work, 351 teachers directly classes teaching integrated subjects (224 Natural Science teachers, 127 History-Geography teachers) at secondary schools in Binh Chanh district, Ho Chi Minh City. Thereby, it clarifies concepts as well as characteristics. of integrated subjects for middle school students, as a basis to propose some solutions to develop a team of teachers teaching integrated subjects to meet the requirements of the current general education program in 2018.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Công văn số 2613/BGDĐT-GDTrH, ngày 23/6/2021 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo về việc triển khai thực hiện chương trình giáo dục trung học năm học 2021-2022.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể (Ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26/12/2018 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo).
Đỗ, T. T., Trần, V. C., & Hoàng, V. T. (2023). Một số biện pháp phát triển năng lực dạy học tích hợp cho sinh viên ngành Sư phạm Toán. Tạp chí Giáo dục, 23(4), 9-13.
Huỳnh, V. S., & Nguyễn, T. D. M. (2016). Phát triển năng lực dạy học tích hợp - phân hóa cho giáo viên các cấp học phổ thông. NXB Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh.
Mai, S. T. (2017). Phó Giáo sư Mai Sỹ Tuấn giải thích 4 khái niệm tích hợp trong chương trình mới. Tạp chí điện tử Giáo dục Việt Nam. Truy cập từ https://giaoduc.net.vn/pho-giao-su-mai-sy-tuan-giai-thich-4-khai-niem-tich-hop-trong-chuong-trinh-moi-post178918.gd.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm, M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Roegiers, X. (1996). Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực tích hợp ở nhà trường? (Nguyên bản tiếng Pháp - người dịch: Đào Trọng Quang, Nguyễn Ngọc Nhị). NXB Giáo dục.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>