Management measures for Vietnamese language teaching activities in primary schools in My Tu district, Soc Trang province, based on the capacity development approach

Van Thong Ho1, Van Duong Nguyen2,
1 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Vietnamese language teaching plays a crucial role in fostering language qualities and competencies for primary school students, aligning with the requirements of educational reform under the 2018 General Education Program. This paper analyzes the current management of these activities in primary schools in My Tu district, Soc Trang province. Key limitations include: inconsistent awareness among managers and teachers; lack of comprehensive and consistent management plans; limited innovation in teaching methods, testing, and evaluation; insufficient focus on teacher training; inadequate facilities and supporting materials; and ineffective coordination between schools and families.

The paper proposes management measures such as raising awareness, improving the development of teaching plans, innovating teaching methods and organizational practices, strengthening the direction and supervision of teaching activities, and promoting objective inspection and evaluation. These measures aim to improve Vietnamese language teaching in primary schools, contributing to the effective implementation of the 2018 General Education Program and fostering the comprehensive development of students' language competencies.

Article Details

References

Cao, T. T. X., & Trần, T. H. T. (2024). Thực trạng quản lí hoạt động dạy học môn Toán tại các trường trung học cơ sở huyện Hóc Môn, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp Chí Giáo dục, 23(đặc biệt 10), 284-289. Truy vấn từ https://tcgd.tapchigiaoduc.edu.vn/index.php/tapchi/article/view/1333.
Lâm, T. H. H., & Hồ, V. T. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Toán ở các trường tiểu học tại thành phố Bảo Lộc, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 92-101. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1304.
Lê, H. C., & Lê, T. P. (2025). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn Tiếng Anh theo định phát triển năng lực học sinh các trường trung học cơ sở quận Ninh Kiều, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(04S), 27-39. https://doi.org/10.52714/dthu.13.04S.2024.1444.
Lê, T. N. C. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học môn ngữ văn ở các trường trung học phổ thông huyện Lấp Vò, tỉnh Đồng Tháp theo hướng phát triển năng lực người học. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 239-249. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1317.
Nguyễn, C. (2023). Management of teaching activities of natural science in educational innovation science in Lao Cai City, Lao Cai Province. Scientific Journal of Tan Trao University, 9(2). https://doi.org/10.51453/2354-1431/2023/915.
Nguyễn, V. Đ., & Hàng, T. M. Đ. (2024). Thực trạng quản lý hoạt động dạy học theo định hướng phát triển năng lực cho học sinh các trường tiểu học ở quận Bình Tân, Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 13(03S), 212-222. https://doi.org/10.52714/dthu.13.03S.2024.1420.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>