Current teacher workforce development in lower secondary schools in Thot Not District, Can Tho City

Hoang Liet Nguyen1, , Van Thong Ho2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article presents the results of a survey on the current teacher workforce development in lower secondary schools in Thot Not District, Can Tho City. The study employed a questionnaire-based survey with a 5-point Likert scale, designed to assess key aspects such as recruitment practices, professional development, remuneration policies, and working environment. A total of 360 respondents participated in the survey, including 25 school administrators, 5 officers from the Department of Education and Training, and 330 teachers currently working at lower secondary in the district. The results revealed that while the teacher workforce achieved certain accomplishments in terms of professional qualifications and sense of responsibility, limitations still exist regarding opportunities for in-depth training, application of information technology, and the lack of systematic individual career development planning. These findings provide important practical evidence to propose comprehensive measures for developing the lower secondary school teacher workforce in alignment with the requirements of the 2018 General Education Curriculum reform.

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương Đảng. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 4 tháng 11 năm 2013 của Ban Chấp hành Trung Đảng về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
Darling-Hammond, L. (2000). Teacher quality and student achievement: A review of state policy evidence. Education Policy Analysis Archives, 8(1), 1-44. Truy cập từ https://epaa.asu.edu/index.php/epaa/article/download/392/515.
Lê, V. H. (2019). Mô hình phát triển đội ngũ giáo viên theo năng lực nghề nghiệp tại các trường phổ thông. Tạp chí Giáo dục và Xã hội, (58), 20–25.
Nguyễn, S. T. (2006). Những biện pháp nâng cao chất lượng đội ngũ giáo viên trung học cơ sở ở các tỉnh Tây Nguyên đáp ứng yêu cầu phổ cập giáo dục trung học cơ sở, Luận án Tiến sĩ Quản lý giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyễn, T. B. (2013). Nghiên cứu đề xuất các giải pháp cải cách công tác đào tạo, bồi dưỡng giáo viên phổ thông. Đề tài khoa học độc lập cấp Nhà nước.
Nguyễn, T. M. L., & Trần, K. (2017). Quản lý phát triển đội ngũ giáo viên trong bối cảnh đổi mới căn bản toàn diện giáo dục Việt Nam. NXB Đại học Sư phạm.
Nguyễn, V. C. (2020). Phát triển đội ngũ giáo viên trung học cơ sở trong giai đoạn hiện nay: Thực trạng và giải pháp. Tạp chí Khoa học Giáo dục, 187(2), 45–50.
OECD. (2019). TALIS 2018 Results (Volume I): Teachers and School Leaders as Lifelong Learners. OECD Publishing.
Phòng Giáo dục và Đào tạo quận Thốt Nốt. (2023). Báo cáo tổng kết năm học 2022-2023.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019.
Trần, K. (2004). Khoa học quản lý Giáo dục - Một số vấn đề lý luận và thực tiễn. NXB Giáo dục.
Trần, B. H. (2014). Phát triển đội ngũ nhà giáo đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục phổ thông. Tạp chí Giáo dục, (345), 3-6.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>