The current situation of managing local education activities in upper secondary schools in Bu Dang District, Binh Phuoc Province

Trong Nam Phan1, , Phu Hoanh Pham2
1 Research Affairs Office, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

This article presents the findings of a study on the current situation of managing local education activities in upper secondary schools in Bu Dang district, Binh Phuoc province, based on five management functions: planning, organizing implementation, directing, monitoring and evaluation, and managing supportive conditions. The study employed questionnaires and in-depth interviews involving school administrators, teachers, and students in the district. The results show that local education activities have been implemented with growing attention and have achieved several positive outcomes. Administrators, teachers, and students are aware of the importance of local education; the content and organizational forms are appropriate to local conditions; and collaboration among schools, local authorities, and communities has been strengthened. However, planning remains unspecific; implementation is inconsistent among schools; direction is not carried out regularly; monitoring and evaluation are still formalistic; and supportive conditions such as facilities, funding, and learning materials are limited. Based on these findings, the study proposes five management measures: (1) Strengthening the planning of local education in a specific, feasible, and locally appropriate manner; (2) Improving the effectiveness of organizing the implementation of local education; (3) Strengthening the direction of local education activities; (4) Enhancing monitoring and evaluation of local education activities; and (5) Improving the management of conditions supporting local education activities. These measures contribute to improving the quality and effectiveness of managing local education in accordance with the 2018 General Education Curriculum.

Article Details

References

Andrian, D. (2019). Developing an instrument to evaluate the influential factors of the success of local curriculum. REID (Research and Evaluation in Education), 5(1), 75-84. https://doi.org/10.21831/reid.v5i1.23980.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2008). Công văn số 5982/BGDĐT-GDTrH: Hướng dẫn thực hiện nội dung giáo dục địa phương từ năm học 2008–2009.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT: Ban hành Chương trình giáo dục phổ thông 2018.
Chen, D.-T., Wang, L.-Y., & Neo, W.-L. (2015). School-based curriculum development towards a culture of learning: Nonlinearity in practice. British Journal of Educational Studies, 63(2), 213–228. https://doi.org/10.1080/00071005.2015.1034236.
Danh, T. (2023). Tổng quan nghiên cứu về giáo dục địa phương cho học sinh phổ thông. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Tháp, 12(3), 95–104. https://doi.org/10.52714/dthu.12.3.2023.1050.
Fu, S., Zhang, Y., & Liu, H. (2024). Evaluating the impact of place-based education: Insights from practice. Journal of International Cooperation in Education, 27(1), 45–62. https://doi.org/10.1108/JICE-01-2024-0001.
Hadi, S., & Andrian, D. (2018). Detecting teacher difficulties in implementing the local curriculum developed by the local government. The New Educational Review, 53(3), 250–260. https://doi.org/10.15804/tner.2018.53.3.21.
Heikkilä, M. (2021). Finnish teachers’ participation in local curriculum development: A study of processes in five school contexts. Policy Futures in Education, 19(7), 752–769. https://doi.org/10.1177/1478210320967816.
Hồ, V. T., Nguyễn, V. Đ., & Thiều, V. N. (2023). Quy trình tổ chức hoạt động bồi dưỡng năng lực cho giáo viên để triển khai nội dung giáo dục địa phương ở trường phổ thông. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Tháp, 12(01S), 15–24. https://doi.org/10.52714/dthu.12.01S.2023.1002.
Nguyễn, M. N. (2023). Identifying and proposing measures to innovate teaching of local educational content in schools. TNU Journal of Science and Technology, 228(03), 45–54. https://doi.org/10.34238/tnu-jst.8624.
Nguyễn, N. H., & Hồ, V. T. (2024a). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh trung học phổ thông tại thành phố Cao Lãnh, Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Tháp, 13(01S), 67-76. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1302.
Nguyễn, T. G. A., & Hồ, V. T. (2024b). Thực trạng quản lý hoạt động giáo dục địa phương cho học sinh tiểu học ở huyện Đam Rông, tỉnh Lâm Đồng. Tạp chí Khoa học Trường Đại học Đồng Tháp, 13(1S), 77–85. https://doi.org/10.52714/dthu.13.01S.2024.1309
Nguyễn, T. H. (2020). Giáo dục định hướng năng lực trong trường trung học phổ thông. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Nguyễn, V. T., & Trần, M. L. (2021). Giáo dục địa phương trong Chương trình giáo dục phổ thông 2018: Cơ sở lý luận và thực tiễn triển khai. Tạp chí Khoa học Giáo dục Việt Nam, 17(3), 45–53.
Phạm, H. Q. (2012). Quản lý giáo dục: Lý luận và thực tiễn. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
Sở Giáo dục và Đào tạo Bình Phước. (2022, 6/9). Văn bản số 1371/SGDĐT-GDTrH về việc triển khai dạy thực nghiệm và góp ý tài liệu giáo dục địa phương lớp 10, 11.
Sở Giáo dục và Đào tạo Bình Phước. (2023a). Tài liệu giáo dục địa phương tỉnh Bình Phước lớp 10. Bình Phước: NXB Giáo dục Việt Nam.
Sở Giáo dục và Đào tạo Bình Phước. (2023b). Tài liệu giáo dục địa phương tỉnh Bình Phước lớp 11. Bình Phước: NXB Giáo dục Việt Nam.
Soucy, A. R., McKenzie, M., & Smith, T. (2024). Impact of a place-based educational approach on student and community perceptions. The Social Science Journal, 61(3), 245–260. https://doi.org/10.1080/10899995.2024.2379194.
Yemini, M., Engel, L. C., & Ben-Simon, A. (2023). Place-based education – A systematic review of literature. Educational Philosophy and Theory, 55(12), 1412–1428. https://doi.org/10.1080/00131911.2023.2177260.
Young, M. S. (2019). Indonesia’s Local Content Curriculum (LCC) initiative: Decentralization and perspectives from high school classrooms in Banten. Indonesian Research Journal in Education, 3(1), 141–167. https://doi.org/10.22437/irje.v3i1.6671.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>