Developing specific competencies for Primary-School students in Science teaching

Huy Can Duong1, , Thanh Nguyen Tran2
1 Faculty of Education, Dong Thap University, Vietnam
2 Student, Faculty of Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Upon the current trend of educational innovation, an advanced science curriculum requires learners not only to have knowledge and skills, but also a positive attitude and interest in learning the subject. Together with the development of global education, the K-12 education aims Science education in Primary Schools at developing learners’ qualities and competencies. This paper systematizes the specific competencies of primary school students in Science subject and suggests some measures to develop these specific competencies for them in teaching the subject.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2011). Nguyễn Vinh Hiển (Chỉ đạo nội dung), Phạm Ngọc Định, Nguyễn Thị Thanh Hương, Trần Thanh Sơn, Nguyễn Xuân Thành. Phương pháp Bàn tay nặn bột trong dạy học các môn Khoa học ở Tiểu học và Trung học cơ sở (Tài liệu dùng trong các trường Tiểu học, THCS). Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2015). Sách giáo khoa Khoa học 4, Sách giáo khoa Khoa học 5. Việt Nam: NXB Giáo dục.
Bộ Giáo dục và Đào tào. (2018). Chương trình Giáo dục phổ thông môn Khoa học. Hà Nội.
Hoàng, P. (chủ biên). (1997). Từ điển Tiếng Việt. Hà Nội: NXB Khoa học xã hội.
Lương, V. T. (2011). Phát triển năng lực giải quyết vấn đề thực tiễn của học sinh qua dạy học khoa học ở tiểu học. VVOB. Truy cập từ https://vietnam.vvob.org/sites/vietnam/files/s4_mr._thai_pbl_solving_cap acity_vnies_new.pdf.
Mai, S. T. (Chủ biên), Bùi, P. N., & Lương, V. T. (2019). Dạy học phát triển năng lực môn Khoa học tiểu học. Hà Nội: NXB Đại học Sư phạm.
OECD. (2002). Definition and Selection of Competencies: Theoretical and Conceptual Foundation.
Phạm, M. H. (chủ biên). (1988). Tâm lí học, tập I. Hà Nội: NXB Giáo dục.
Québec - Ministere de l’Education. (2004). Québec Education Program. Secondary School Education, Cycle One.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>