Developing high school managers in accordance with principal standards responding to educational innovation

Minh Gian Pham1, Thi Tuyet Hanh Nguyen
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Developing high school managers in the current trend of educational innovation is significant in boosting school development responding to the required innovation. The article presents criteria for developing this managerial staff in terms of quantity, structure, especially quality in accordance with high school principal standards of qualities and competencies via  planning, selecting, appointing, fostering, improving working environment, creating recruitment motivations as well as inspecting and evaluating.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương (2013), Nghị quyết 29-NQ/TW ngày 04/11/2013 “Về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Thông tư số 29/2009/TT-BGDĐT ban hành Quy định chuẩn hiệu trưởng trường trung học cơ sở, trường THPT và trường phổ thông có nhiều cấp học.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Thông tư số 14/2018/ TT-BGDĐT ban hành Quy định chuẩn hiệu trưởng cơ sở giáo dục phổ thông.
[4]. Nguyễn Thị Tuyết Hạnh (2012), Nghiên cứu chức năng của hiệu trường trường THPT Việt Nam thời kỳ đổi mới phục vụ công tác bồi dưỡng hiệu trưởng đáp ứng yêu cầu xã hội, Luận án Tiến sĩ Quản lý giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5]. Nguyễn Tấn Lợi (2008), Khoa học quản lý, NXB Tài chính, Hà Nội.
[6]. Nguyễn Như Ý, Nguyễn Văn Khang (1996), Từ điển Tiếng Việt thông dụng, NXB Giáo dục, Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 4 > >>