Developing high school managers in accordance with principal standards responding to educational innovation
Main Article Content
Abstract
Developing high school managers in the current trend of educational innovation is significant in boosting school development responding to the required innovation. The article presents criteria for developing this managerial staff in terms of quantity, structure, especially quality in accordance with high school principal standards of qualities and competencies via planning, selecting, appointing, fostering, improving working environment, creating recruitment motivations as well as inspecting and evaluating.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
develop, staff, educational managers, high school, principal standards
References
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Thông tư số 29/2009/TT-BGDĐT ban hành Quy định chuẩn hiệu trưởng trường trung học cơ sở, trường THPT và trường phổ thông có nhiều cấp học.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Thông tư số 14/2018/ TT-BGDĐT ban hành Quy định chuẩn hiệu trưởng cơ sở giáo dục phổ thông.
[4]. Nguyễn Thị Tuyết Hạnh (2012), Nghiên cứu chức năng của hiệu trường trường THPT Việt Nam thời kỳ đổi mới phục vụ công tác bồi dưỡng hiệu trưởng đáp ứng yêu cầu xã hội, Luận án Tiến sĩ Quản lý giáo dục, Đại học Quốc gia Hà Nội.
[5]. Nguyễn Tấn Lợi (2008), Khoa học quản lý, NXB Tài chính, Hà Nội.
[6]. Nguyễn Như Ý, Nguyễn Văn Khang (1996), Từ điển Tiếng Việt thông dụng, NXB Giáo dục, Hà Nội.
Most read articles by the same author(s)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s instructions: “Take self-learning as core. Discussions and directions added” , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 2 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, “Giver in generosity, receiver in mind”: Behavioral norms in school motivate the truthful teaching - learning , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 9 No. 6 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Hien Duyen, Minh Gian Pham, Testing and assessing learner results at high schools in Tran Van Thoi district: reality and solutions , Dong Thap University Journal of Science: No. 17 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Insights of the concept “competence” and its application to Vietnam’ school teaching staffs and principals , Dong Thap University Journal of Science: No. 41 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- TS Thi Tuyet Hanh Nguyen, Developing professional capacity for education administrators and teachers for the 2018 General Education Program implementation , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 3 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Minh Gian Pham, Quản lí phát triển đội ngũ giáo viên trung học phổ thông theo hướng chuẩn hóa , Dong Thap University Journal of Science: No. 1 (2012): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, An outlook on ‘morality-laws-lifestyles/behaviors education” for young people in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 11 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, The role of Vietnam’s educational science in developing “Viet mind” sustainably , Dong Thap University Journal of Science: No. 42 (2020): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Quoc Bao Dang, Minh Gian Pham, Thai Thuy Ngan Tam Tang, Ho Chi Minh’s wise philosophy of “people education” , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities