Dong Thap University continuing with the effective training of elementary school teachers to meet innovation requirements at general education
Main Article Content
Abstract
Đào tạo giáo viên tiểu học trình độ đại học của Trường Đại học Đồng Tháp mười lăm năm qua đã đóng góp tích cực phát triển đội ngũ giáo viên cho vùng Đồng bằng sông Cửu Long và các địa phương khác. Từ những thành tựu, hạn chế và nguyên nhân, bài báo đề xuất một số giải pháp nhằm phát huy hiệu quả đào tạo giáo viên tiểu học đáp ứng yêu cầu của đổi mới giáo dục phổ thông sau năm 2018.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Major, elementary school teacher, training program, education
References
[2]. Bộ Giáo dục & Đào tạo (2017), Chương trình giáo dục phổ thông tổng thể.
[3]. Chương trình đào tạo GVTH trình độ đại học (phát triển các năm 2008 -2009, 2010, 2011, 2013, 2015, 2016) - Khoa Tiểu học – Mầm non Trường Đại học Đồng Tháp.
[4]. Phạm Hồng Quang (2015), “Đổi mới CTĐT phải bắt đầu từ nâng cao năng lực giảng viên sư phạm”, Tạp chí Giáo dục, số 366, kì 2 (9/2015).
Most read articles by the same author(s)
- Van Ban Nguyen, Thi Bao Ha Phan, Thi Khanh Ha Chu, Developing 2nd graders’ listening and speaking skills via the communicative composition subject , Dong Thap University Journal of Science: No. 37 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Thi Hong Van Nguyen, Teaching reading to graders 4 & 5 by exploring skills for text appreciation , Dong Thap University Journal of Science: No. 33 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Measures of training soft skills for primary education majors through teaching the subject of Vietnamese-Literature and Instructional Methods , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Developing primary teachers' assessment capacityin assessing students' Vietnamese languagelearning outcomes based onthe competency approach , Dong Thap University Journal of Science: No. 31 (2018): Part A - Social Sciences and Humanities
- Huynh Phuong Mai Ho, Van Ban Nguyen, Expanding 4-graders’ vocabularyin teaching spelling, reading subject at Ca Mau city primary schools via cross-subject integration , Dong Thap University Journal of Science: No. 39 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thanh Nguyen Nguyen, Van Ban Nguyen, Phonetic features on the poetry page of the Dong Thap Arts Newspaper , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 1 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)
- Van Ban Nguyen, Measures of enhancing Dong Thap University’s retraining teachers and managerial staffs, meeting requirements of renovating preschool and school education in the new period , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van De Nguyen, Minh Gian Pham, Van Ban Nguyen, Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Van Ban Nguyen, Developing the teacher-training tradition to realize radical, comprehensive renovation in education and training , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities