Educating pro-environmental behavior for elementary school students through extracurricular activities

Huy Can Duong1, , Thi Yen Oanh Nguyen
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

This article presents a general meaning and aims of educating pro-environmental behavior; the reality of the awareness of the management staff, teachers and students of the importance, role and organizing activities to educate pro-environmental behavior for elementary school students; thence to propose measures to educate environmental behavior for elementary school students through extracurricular activities to establish standards, positive behavior to give students better understanding of protecting environment to have suitable habits to perform in school activities.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2008), Tài liệu tập huấn – Hội thảo Giáo dục BVMT trong nhà trường (Các tỉnh Đồng bằng sông Cửu Long), Đồng Tháp.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2012), Giáo dục BVMT – Tài liệu tập huấn nâng cao nhận thức, năng lực BVMT cho sinh viên các trường đại học sư phạm, cao đẳng sư phạm, trung học sư phạm các tỉnh khu vực Đồng bằng sông Cửu Long, Đồng Tháp.
[3]. Nguyễn Thị Yến Oanh (2014), Giáo dục hành vi BVMT cho HS lớp 5 thông qua hoạt động giáo dục ngoài giờ lên lớp, Luận văn Thạc sĩ Giáo dục học Tiểu học, Trường Đại học Đồng Tháp.
[4]. Hà Nhật Thăng (Chủ biên) (2000), Thực hành tổ chức HĐNGLL, NXB Giáo dục.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>