Integrative instruction of science lessons at primary school

Huy Can Duong1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Integrative instruction is to promote students’ activeness, autonomy, and thereby renovate contents and teaching methods at primary school. The integrative approach will raise students’ concerns about people around, the environment and society, and connect learning to everyday life, thus creating more interests to students. The paper presents some issues of integrative instruction of science lessons at primary school.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2005, 2006), Khoa học lớp 4, 5, NXB Giáo dục.
[2]. Đinh Quang Báo (2015), "Tích hợp là phương thức duy nhất để dạy học phát triển năng lực", Giáo dục và Thời đại, http://giaoducthoidai.vn/giao-duc/tich-hop-la-phuong-thuc-duy-nhat-de-day-hoc-phat-trien- nang-luc-648083.html.
[3]. Khoa Sư phạm, Trường Cao đẳng nghề giao thông vận tải Trung ương 3 (2014), Cơ sở lí luận về dạy học tích hợp.
[4]. Lê Văn Trưởng (chủ biên) (2007), Tự nhiên - Xã hội và phương pháp dạy học Tự nhiên - Xã hội (tập 2), NXB Giáo dục.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>