Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province
Main Article Content
Abstract
Teaching equipment plays a very important role in the development of education. In Article 7 of the 2019 Education Law, it is clearly stated: "Education methods must be scientific, promote positivity, self-discipline, initiative, and creative thinking of learners; foster learners' ability to self-study and cooperate, practical ability, passion for learning and will to improve", so the management and direction of education and training development must be closely linked to providing Teaching equipment is considered a goal and an important resource to develop education in general and secondary education in particular in a fundamental and quality (National Assembly 14, 2019). Therefore, to its educational goals, the management of teaching equipment in schools needs to be given utmost importance. The article evaluates the results of the current teaching equipment management through a survey of 150 subjects including 50 administrators and 100 teachers in 5 district secondary schools in Thanh Tri district, Soc Trang province. The survey results were analyzed and evaluated on a 4-level Likert scale, showing many inadequacies in this task.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Equipment management, manage, middle school, teaching equipment, Thanh Tri district.
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2000). Quyết định số 41/2000/QĐ-BGDĐT ngày 07/9/2000 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo quy chế thiết bị giáo dục trong trường mầm non, trường phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15 tháng 9 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo, ban hành điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường trung học phổ thông có nhiều cấp học.
Quốc hội 14. (2019). Luật số: 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019, Luật Giáo dục 2019.
Tô Xuân Giáp. (1997). Phương tiện dạy học - Hướng dẫn chế tạo và sử dụng. NXB Giáo dục.
Vũ Trọng Rỹ. (2004). Quản lí cơ sở vật chất - Thiết bị dạy học ở các trường phổ thông. Giáo trình dùng cho học viên Quản lý giáo dục.
Zakharốp. (1979). Tổ chức lao động của hiệu trưởng, (Tập II, tài liệu lưu hành nội bộ). Trường Cán bộ quản lí và nghiệp vụ.
Zimin, P.V.; M.I Kônđkốp, N.I Saxerđôtôp. (1985). Những vấn đề quản lí trường học.
Most read articles by the same author(s)
- Dai Nghia Tran, Dinh Vi Nguyen, Current teaching device management at primary schools in Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Truong Sinh Vu, Current experience activities management at primary schools in Vinh Loi district, Bac Lieu province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Human resource development for experiential education activities in gifted high schools , Dong Thap University Journal of Science: No. 40 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dai Nghia Tran, The current practice of student’ soft skill training at Dong Thap University: From the perspectives of students and lecturers, educational managers , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 3 (2023): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Dai Nghia Tran, Thi Hue Nguyen, Current management of experiential activities for students in primary schools Loc Ninh District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Tan Khanh Le, Current ethical education activities management for students in junior high schools Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Ngoc Thien Trung Nguyen, Current management of local education activities for students in primary schools Tam Nong district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Hong Mai, Current competence-based mathematics teaching management at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Dai Nghia Tran, Thi Thu Hong Che, Current status of managing moral education activities for students at primary schools in Da Lat city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)