Current teaching equipment management in middle schools in Thanh Tri district, Soc Trang province

Dai Nghia Tran1, , Thanh Liem Truong2
1 Faculty of Social Sciences, Arts and Humanities, Dong Thap University
2 Postgraduate, Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

          Teaching equipment plays a very important role in the development of education. In Article 7 of the 2019 Education Law, it is clearly stated: "Education methods must be scientific, promote positivity, self-discipline, initiative, and creative thinking of learners; foster learners' ability to self-study and cooperate, practical ability, passion for learning and will to improve", so the management and direction of education and training development must be closely linked to providing Teaching equipment is considered a goal and an important resource to develop education in general and secondary education in particular in a fundamental and quality (National Assembly 14, 2019). Therefore, to its educational goals, the management of teaching equipment in schools needs to be given utmost importance. The article evaluates the results of the current teaching equipment management through a survey of 150 subjects including 50 administrators and 100 teachers in 5 district secondary schools in Thanh Tri district, Soc Trang province. The survey results were analyzed and evaluated on a 4-level Likert scale, showing many inadequacies in this task.

Article Details

References

Ban Chấp hànhTrung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW, ngày 04/11/2013 của Hội nghị lần thứ tám Ban chấp hành TW khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện nền kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2000). Quyết định số 41/2000/QĐ-BGDĐT ngày 07/9/2000 của Bộ trưởng Bộ Giáo dục và Đào tạo quy chế thiết bị giáo dục trong trường mầm non, trường phổ thông.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình hoạt động trải nghiệm, trải nghiệm hướng nghiệp ban hành kèm theo Thông tư số 32/2018/TT-BGDĐT ngày 26 tháng 12 năm 2018 về Ban hành chương trình giáo dục phổ thông.
Bộ Giáo dục Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 32/2020/TT-BGDĐT ngày 15 tháng 9 năm 2020 của Bộ Giáo dục và Đào tạo, ban hành điều lệ trường trung học cơ sở, trường trung học phổ thông và trường trung học phổ thông có nhiều cấp học.
Quốc hội 14. (2019). Luật số: 43/2019/QH14, ngày 14/6/2019, Luật Giáo dục 2019.
Tô Xuân Giáp. (1997). Phương tiện dạy học - Hướng dẫn chế tạo và sử dụng. NXB Giáo dục.
Vũ Trọng Rỹ. (2004). Quản lí cơ sở vật chất - Thiết bị dạy học ở các trường phổ thông. Giáo trình dùng cho học viên Quản lý giáo dục.
Zakharốp. (1979). Tổ chức lao động của hiệu trưởng, (Tập II, tài liệu lưu hành nội bộ). Trường Cán bộ quản lí và nghiệp vụ.
Zimin, P.V.; M.I Kônđkốp, N.I Saxerđôtôp. (1985). Những vấn đề quản lí trường học.

Most read articles by the same author(s)