Current status of teacher development in preschools in An Minh district, Kien Giang province
Main Article Content
Abstract
The trend of globalization is accelerating, with advancements in science, technology, and innovation, and the formation of a knowledge-based economy playing a crucial role in the development of productive forces. The context of the Fourth Industrial Revolution brings both significant challenges and opportunities for the education sector, emphasizing its special role in developing human resources for the nation. Education development has become a key factor in the development strategies of countries worldwide. Resolution 29-NQ/TW of the Central Committee of the Communist Party of Vietnam states: "Developing the teaching staff and educational management officials to meet the requirements of education and training innovation. Building plans for training and professional development of teachers and educational managers at each educational level and qualification... with the necessary capabilities." The teaching staff is a decisive factor in the quality of education. This article analyzes and evaluates the status of teacher development in the kindergartens of An Minh district, Kien Giang province, based on a survey of 260 participants, including 30 management officials and 230 teachers, using a 5-point Likert scale. The research results reveal many challenges on the relevant task in this area, requiring educational administrators to take appropriate measures to improve the quality of the teaching workforce in these schools.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
An Minh district, develop, preschools, teaching staff
References
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Thông tư số 26/2018/TT-BGDĐT ngày 08/10/2018 về ban hành chuẩn nghề nghiệp giáo viên mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2020). Thông tư số 52/2020/TT-BGDĐT ngày 31/12/2020 về ban hành Điều lệ Trường mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2021). Văn bản hợp nhất số 01/VBHN-BGDĐT ngày 13/4/2021 về ban hành Chương trình giáo dục mầm non.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Thông tư số 19/2023/TT-BGDĐT ngày 16/13/2023 về hướng dẫn danh mục khung vị trí việc làm và định mức số lượng người làm việc trong các cơ sở giáo dục công lập;
Cẩn, H. V., & Sơn, H. V. (2014). Một số giải pháp phát triển đội ngũ giáo viên đáp ứng nhu cầu giáo dục mầm non tại Thành phố Hồ Chí Minh. Tạp chí khoa học, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, số 65.
Đệ, N. V., Giản, P. M. & Bản, N. V. (2014). Giải pháp đào tạo, bồi dưỡng nâng cao trình độ chuyên môn, nghiệp vụ và tạo động lực làm việc cho đội ngũ giáo viên mầm non tỉnh Đồng Tháp. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 10, 3-7.
Đệ, N. V., & Hùng, P. M. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Hạnh, T. T. (2021). Phát triển đội ngũ giáo viên ở các trường mầm non quận Hà Đông, thành phố Hà Nội đáp ứng yêu cầu đổi mới giáo dục. Tạp chí Dạy và Học ngày nay, số kỳ 1, tháng 3.
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14 ngày 14/6/2019.
Most read articles by the same author(s)
- Van Thong Ho, Van De Nguyen, Van Nam Thieu, Procedures of capacity training activities for teachers to run local educational contents in high school , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Viet Tuyen Nguyen, Van Thong Ho, Current educational socialization management at secondary schools in Dong Xoai City, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 01S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Hoa Hue Lam, Van Thong Ho, Current management status of Mathematics teaching activities in primary schools in Bao Loc city, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Thi Nhanh Nguyen, Managing cultural behavior activities at lower secondary school in Vinh Thanh district, Can Tho city , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 03S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Viet Thu Nguyen, Thi Bach Yen Truong, Current management of training activities for excellent students in secondary high schools in Bu Gia Map District, Binh Phuoc Province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 02S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Tan Dat Truong, Van De Nguyen, Van Thong Ho, Thuy Nhu Phuong Tran, Faculties on activities of training highly qualified human resources: Research in the Mekong Delta , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 7 (2024): Social Sciences and Humanities Issue (English)
- Van Thong Ho, Thi Van Kieu Le, Dac Nguyen Nguyen, Literature review on managing cultural education activities of social media used by university students , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Thi Gia An Nguyen, Van Thong Ho, Current management of local education activities for primary school students in Dam Rong district, Lam Dong province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 13 No. 01S (2024): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van Thong Ho, Huu Duyen Nguyen, Current management of professional team activities at middle schools in Thap Muoi district, Dong Thap province , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 12 No. 04S (2023): Special Issue of Social Sciences and Humanities (Vietnamese)
- Van De Nguyen, Van Thong Ho, Trong Nam Phan, Improving the effectiveness of research groups at Dong Thap University , Dong Thap University Journal of Science: Vol. 11 No. 3 (2022): Social Sciences and Humanities Issue (Vietnamese)