Current management of life skills education for secondary school students in Dong Hai district, Bac Lieu province

Van Thong Ho1, Quoc Dung Tran2,
1 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

Life skills education is very important in the comprehensive development, both in terms of knowledge, personality and adaptabilityskills. This task has recently been paid more attention and implemented in general schools. However, the effectiveness of the concerned task has not really been commensurate with its role, and has not created much motivation to improve the quality of school education. This study was conducted as foundations for effective measures to improve the task for general students in general and students at secondary schools in Dong Hai district, Bac Lieu province in particular, contributing to the comprehensive development of students in the current educational context. The article presents the results of assessing the current status of the aforementioned task through a survey of 100 managers and teachers at secondary schools in the area. The survey results show that, in addition to the achieved results, there are still certain limitations. The subjects managing related life skills education activities still face many difficulties in directing and organizing and do not have feasible measures in managing life skills education activities for students. 

Article Details

References

Ban Chấp hành Trung ương. (2013). Nghị quyết số 29-NQ/TW ngày 04 tháng 11 năm 2013 của Hội nghị Trung ương 8 khóa XI về “Đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và Đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa - hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế”.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2014). Thông tư số 04/2014/TT-BGDĐT ngày 28 tháng 02 năm 2014 ban hành các quy định quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động giáo dục ngoài giờ chính khóa.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2023). Công văn số 6759/BGDĐT-GDTX ngày 04 tháng 12 năm 2023 về việc tăng cường quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống và hoạt động giáo dục ngoài giờ chính khoá.
Cao, P. T. (2023). Quản lý hoạt động giáo dục kỹ năng sống cho học sinh ở các trường trung học cơ sở quận Thốt Nốt, thành phố Cần Thơ. Tạp chí Khoa học Đại học Đồng Tháp, 12(03S), 176-185. https://doi.org/10.52714/dthu.12.03S.2023.1148.
Nguyễn, C. K. (2014). Phương pháp giáo dục giá trị sống, kỹ năng sống. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Nguyễn, T. B. (2013). Giáo dục kỹ năng sống cho học sinh trung học phổ thông. Hà Nội: NXB Đại học sư phạm.
Nguyễn, T. M. L., & Đinh, T. K. T. (2010). Giáo dục giá trị và kỹ năng sống cho học sinh phổ thông - Tài liệu tập huấn giáo viên Trung học cơ sở, Trung học phổ thông. Hà Nội: NXB Trường Đại học Giáo dục - Đại học Quốc gia Hà nội.
Nguyễn, V. Đ., & Phạm M. H. (2013). Giáo trình phương pháp nghiên cứu khoa học quản lý giáo dục. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
UNESCO. (2016). Learning: the treasure within; report to UNESCO of the International Commission on Education for the Twenty-first Century (highlights). International Commission on Education for the Twenty-first Century. https://unesdoc.unesco.org/ark:/48223/pf0000109590.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>