The current situation of faculty development at Binh Phuoc College in the context of educational reform

Duy Son Bui1, , Van Thong Ho2
1 Postgraduate, Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam
2 Dong Thap University, Cao Lanh 870000, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The development of the teaching staff plays a crucial role in enhancing training quality and meeting the requirements of the current comprehensive and fundamental educational reform. This study surveyed 71 administrators and lecturers at Binh Phuoc College to assess the current status of faculty development in the current context. The research employed a sociological survey method using a five-point Likert scale questionnaire, with data analyzed through descriptive statistical parameters such as mean score, standard deviation, and ranking. The findings reveal both strengths and limitations, as well as factors influencing faculty development. Thereby, it provides essential empirical evidence for proposing appropriate management measures to improve the competency and quality of the college’s teaching staff.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2024). Thông tư số 05/2024/TT-BGDĐT của Bộ Giáo dục và Đào tạo: Quy định tiêu chuẩn, điều kiện xét thăng hạng chức danh nghề nghiệp viên chức giảng dạy trong các cơ sở giáo dục đại học công lập và trường cao đẳng sư phạm.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2022). Báo cáo thường niên giáo dục 2021–2022. Hà Nội: NXB Giáo dục Việt Nam.
Darling-Hammond, L. (2017). Teacher education around the world: What can we learn from international practice?. European Journal of Teacher Education, 40(3), 291-309. https://doi.org/10.1080/02619768.2017.1315399.
Knight, P., Tait, J., & Yorke, M. (2006). The professional learning of teachers in higher education. Studies in Higher Education, 31(3), 319-339. https://doi.org/10.1080/03075070600680786.
McLean, M., & Price, M. (2017). Human resource development in higher education: Theory and practice. Routledge.
Nguyễn, T. M. L., Phạm, T. N., & Đặng, T. H. (2015). Quản lý và phát triển nguồn nhân lực giáo dục. Hà Nội: NXB Đại học Quốc gia Hà Nội.
Nguyen, T. N., Nguyen, V. T., & Duong, T. H. Y.(2024). Managing international Faculty at Higher Education Institutions: A case study in Vietnam. Journal of Science Educational Science, 69(3), 21-32. https://doi.org/10.18173/2354-1075.2024-0043.
Nguyễn, T. H. (2024). Chuyển đổi số trong giáo dục đại học - Những thách thức. Tạp chí Khoa học giáo dục Việt Nam, Tập 20, Số 06, 1-7.
DOI: https://doi.org/10.15625/2615-8957/12410601
Quốc hội. (2019). Luật Giáo dục số 43/2019/QH14, ngày 14 tháng 6 năm 2019. Hà Nội: NXB Chính trị Quốc gia Sự thật.
Thủ tướng Chính phủ. (2024). Quyết định số 1705/QĐ-TTg của Thủ tướng Chính phủ: Phê duyệt Chiến lược phát triển giáo dục đến năm 2030, tầm nhìn đến năm 2045.

Most read articles by the same author(s)

1 2 3 > >>