Using authentic materials to develop students’ knowledge in teaching natural topics of third-grade socio-natural subject

Huy Can Duong1, Thanh Nguyen Tran1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Third-grade socio-natural subject in general and natural topics in particular includes many important contents, selected scientifically and compatible with students' cognitive abilities, ensuring the school’s training objectives. No matter what teaching method is used by teachers, it must take full advantage of various authentic materials to develop students’ knowledge. This paper proposes a number of measures to use authentic materials in teaching natural topics of 3rd-grade Socio-Natural subject, as such to explore knowledge in the manner of developing students' cognitive competencies.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2018), Chương trình Giáo dục phổ thông môn TN&XH, tr. 25.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2015), Tự nhiên và Xã hội 3, NXB Giáo dục, Việt Nam.
[3]. Dương Huy Cẩn (Chủ biên) (2019), Giáo trình Phương pháp dạy học môn TN&XH (Phần A), NXB Đại học Cần Thơ.
[4]. Võ Thị Kim Liên, Võ Thị Bích Thuyền (2013), Hệ thống tư liệu phối hợp giáo dục kĩ năng sống và giáo dục môi trường trong môn TN&XH 1, 2, 3, Khóa luận tốt nghiệp, Trường Đại học Đồng Tháp.
[5]. Phạm Thị Huyền Mi (2018), Xây dựng hệ thống câu đố phục vụ dạy học chủ đề Tự nhiên trong môn TN&XH lớp 3, Khóa luận tốt nghiệp, Đại học Quảng Nam.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>