Developing primary teachers' assessment capacityin assessing students' Vietnamese languagelearning outcomes based onthe competency approach

Van Ban Nguyen1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

On investigating primary school teachers’ assessment capacity, the article highlights the their strengths and weaknesses in this capacity, and thereby proposes measures for improvement among them such as: elevate awareness of science assessment; provide workshops, conferences on primary learning assessment after each period of study; characterizeVietnamese language teaching through learning situations.

Article Details

References

[1]. Bộ GD&ĐT (2014), Thông tư số 30/2014/TT-BGDĐT, ngày 28/8/2014 của Bộ GD&ĐT, Ban hành Quy định đánh giá HS tiểu học.
[2]. Bộ GD&ĐT (2009), Hướng dẫn thực hiện Chuẩn kiến thức kĩ năng các môn học ở Tiểu học, NXB Giáo dục.
[3]. Phó Đức Hoà (2013), Đánh giá trong giáo dục tiểu học, NXB Giáo dục & NXB Đại học Sư phạm Hà Nội.
[4]. Trần Thị Hiền Lương (2015), Đổi mới kiểm tra, đánh giá môn Tiếng Việt ở Tiểu học theo hướng phát triển năng lực, Kỷ yếu hội thảo Đánh giá HS theo hướng tiếp cận năng lực.

Most read articles by the same author(s)