Curriculum of the Natural-Social Subject, Science, History and Geography in Primary Education in the New K-12 Education Program

Huy Can Duong1,
1 Department of Education, Dong Thap University, Vietnam

Main Article Content

Abstract

The New K-12 Education Program is built on the model of developing students' qualities and competencies. Educational contents and methods are aimed to help students fulfill assignments, and solve problems in learning and daily life by effectively and creatively applying acquired knowledge. The paper outlines the fundamental changes in the curriculum of Natural-Social Subject, Science, History, and Geography in primary education compared to that of the content-based.

Article Details

References

Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2006). Chương trình GDPT cấp Tiểu học: môn TN-XH; môn Khoa học; môn Lịch sử và Địa lí, Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình GDPT tổng thể, Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Chương trình GDPT môn TN-XH; môn Khoa học; môn Lịch sử và Địa lí (cấp Tiểu học), Hà Nội.
Bộ Giáo dục và Đào tạo. (2018). Một số vấn đề chung về chương trình GDPT mới, Hà Nội.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>