Learner capacity development through the use of teaching media in Nature - Society programs at primary schools

Huy Can Duong1, Minh Thanh Ngo1
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Nature and Society, Sciences, History and Geography are those subjects of rich, fundamental knowledge, attached to things and phenomena surrounding student life. In all cases, instruction should make the most use of visual teaching facilities in conjunction with teaching techniques to develop student capacities. The article proposes a number of measures to develop learner capacity through the use of media in Nature – Society programs at primary schools.

Article Details

References

[1]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2006), Dự án phát triển giáo viên Tiểu học, TN-XH và các phương pháp dạy học TN-XH, (Tập 2), NXB Giáo dục.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo ( 2014,2015), TN-XH 1, 2, 3, NXB Giáo dục.
[3]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014,2015), Khoa học 4, 5, NXB Giáo dục.
[4]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2014,2015), Lịch sử và Địa lí 4, 5, NXB Giáo dục.
[5]. Đặng Thành Hưng (2012), “Năng lực và giáo dục theo tiếp cận năng lực”, Quản lí giáo dục, số 43, tháng 12.

Most read articles by the same author(s)

1 2 > >>