Realities and solutions to developing managerial staffs of Dong Thap high schools subject to principals standard

Minh Gian Pham1, Thi Thu Lieu Dang1, Thanh Hung Huynh
1 Dong Thap University

Main Article Content

Abstract

Teachers and educational managers are the key force in making education quality. Hence, developing educational managers in general, and those of high schools in particular, is always the top-rank duty of education and traning development strategy. This article discusses realities of developing the concerned staffs subject to the Principals Standard in Dong Thap province during the recent years, and prososes relevant improvements in the future.

Article Details

References

[1]. Ban Chấp hành Trung ương (2013), Nghị quyết số 29-NQ/TW về đổi mới căn bản, toàn diện giáo dục và đào tạo, đáp ứng yêu cầu công nghiệp hóa, hiện đại hóa trong điều kiện kinh tế thị trường định hướng xã hội chủ nghĩa và hội nhập quốc tế.
[2]. Bộ Giáo dục và Đào tạo (2009), Thông tư số 29/2009/TT-BGDĐT Quy định Chuẩn hiệu trưởng trường trung học cơ sở, trường THPT và trường phổ thông có nhiều cấp học.
[3]. Thủ tướng Chính phủ (2012), Chiến lược phát triển giáo dục 2011-2020.
[4]. Ủy ban nhân dân tỉnh Đồng Tháp (2011), Quy hoạch phát triển nhân lực tỉnh Đồng Tháp giai đoạn 2011-2020 được ban hành theo Quyết định số 907/QĐ-UBND.HC.

Most read articles by the same author(s)

<< < 1 2 3 4 5 > >>