Some solutions to develop the managerial staff in the Continuing Education Centers Of Ca Mau Province at the present time
Main Article Content
Abstract
Developing managerial staffs is one of the important factors developing Vietnam education. This paper initiates solutions, including several breakthroughs in planning, training, refreshing and policy-making for managerial staffs, as such to plan, train, refresh and improve those staffs in continuing education centers of Ca Mau Province in the period of integration.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Solution, develop, managerial staff, continuing education center, Ca Mau Province.
References
[1]. Bộ GD-ĐT (2015), Chương trình Giáo dục Phổ thông tổng thể.
[2]. Bộ GD-ĐT (2014), Tài liệu tập huấn Dạy học tích hợp ở trường THCS, THPT (Dùng cho cán bộ quản lý, giáo viên THCS, THPT), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3]. Franzie L. Loeep (1999), “Các mô hình về chương trình tích hợp”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học: Dạy học tích hợp, dạy học phân hóa ở trường Trung học - Đáp ứng yêu cầu chương trình và sách giáo khoa sau năm 2015, Viện Nghiên cứu Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tháng 12-2014, Bản dịch của Bùi Tiến Huân.
[4]. Ngô Minh Oanh, Trương Công Thanh (2012), Thực trạng dạy học tích hợp và phân hóa hiện nay - Đề xuất cho giáo dục phổ thông Việt Nam sau 2015, Kỷ yếu Hội thảo khoa học do Bộ GD-ĐT tổ chức tại Thành phố Hồ Chí Minh, tháng 11 năm 2012.
[5]. Xavier Roegiers (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, Đào Trọng Quang và Nguyễn Ngọc Nhi dịch, NXB Giáo Dục, Hà Nội.
[6]. Cao Thị Thặng, Nguyễn Lăng Bình, Đỗ Hương Trà, Nguyễn Phương Hồng (2010), Kỹ thuật và phương pháp dạy học tích hợp. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7]. R. J. Todd (1995), "Integrated information skills instruction: Does it make difference", SLMW, Vol3, No 2.
[8]. G. Venville, V. Dawson (2004), “Intergration of science with other learning areas. The art of teaching science”, Crows Nest, New South Wales, Australia: Allen & Unwin, pp. 146-161.
[9]. D. C. Virtue, J. L. Wilson & N. Ingram (2009), "In overcoming obstacles to curriculum intergration, less can be more!", Middle School Journal, 40(3), pp. 4-11.
[2]. Bộ GD-ĐT (2014), Tài liệu tập huấn Dạy học tích hợp ở trường THCS, THPT (Dùng cho cán bộ quản lý, giáo viên THCS, THPT), NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[3]. Franzie L. Loeep (1999), “Các mô hình về chương trình tích hợp”, Kỷ yếu Hội thảo khoa học: Dạy học tích hợp, dạy học phân hóa ở trường Trung học - Đáp ứng yêu cầu chương trình và sách giáo khoa sau năm 2015, Viện Nghiên cứu Giáo dục, Trường Đại học Sư phạm Thành phố Hồ Chí Minh, tháng 12-2014, Bản dịch của Bùi Tiến Huân.
[4]. Ngô Minh Oanh, Trương Công Thanh (2012), Thực trạng dạy học tích hợp và phân hóa hiện nay - Đề xuất cho giáo dục phổ thông Việt Nam sau 2015, Kỷ yếu Hội thảo khoa học do Bộ GD-ĐT tổ chức tại Thành phố Hồ Chí Minh, tháng 11 năm 2012.
[5]. Xavier Roegiers (1996), Khoa sư phạm tích hợp hay làm thế nào để phát triển các năng lực ở nhà trường, Đào Trọng Quang và Nguyễn Ngọc Nhi dịch, NXB Giáo Dục, Hà Nội.
[6]. Cao Thị Thặng, Nguyễn Lăng Bình, Đỗ Hương Trà, Nguyễn Phương Hồng (2010), Kỹ thuật và phương pháp dạy học tích hợp. NXB Đại học Sư phạm, Hà Nội.
[7]. R. J. Todd (1995), "Integrated information skills instruction: Does it make difference", SLMW, Vol3, No 2.
[8]. G. Venville, V. Dawson (2004), “Intergration of science with other learning areas. The art of teaching science”, Crows Nest, New South Wales, Australia: Allen & Unwin, pp. 146-161.
[9]. D. C. Virtue, J. L. Wilson & N. Ingram (2009), "In overcoming obstacles to curriculum intergration, less can be more!", Middle School Journal, 40(3), pp. 4-11.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Nga Nguyen, Dinh Man Phung, Students’ characteristics in communication at Da Nang Technical University of Medicine and Pharmacy , Dong Thap University Journal of Science: No. 26 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dinh Man Phung, Thi Tuyet Hong Huynh, Teaching staffs’ current development at Ho Chi Minh City Technical And Economic College , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dinh Man Phung, Hong Phuc Phan, Measures to develop the managerial staff in high schools of Ca Mau province in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quyet Thang Truong, Dinh Man Phung, Biện pháp quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của sinh viên Trường Đại học Yersin Đà Lạt , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dinh Man Phung, Minh Dat Phan, Biện pháp phát triển đội ngũ giảng viên Trường Cao đẳng nghề du lịch Đà Lạt , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Anh Hung Phan, Dinh Man Phung, Measures to build managerial staffs of the primary schools in Lac Duong District, Lam Dong Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thanh Nhan Nguyen, Dinh Man Phung, Solutions to develop managerial staffs in the professional schools in Dalat City, Lam Dong Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Dieu Huong Thi Dieu Huong Le, Dinh Man Phung, Xây dựng tập thể tích cực, một trong những nhiệm vụ quan trọng của Trung tâm Đào tạo từ xa – Đại học Huế trong giai đoạn mới , Dong Thap University Journal of Science: No. 3 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thanh Huong Le, Dinh Man Phung, Giải pháp quản lý kế hoạch đào tạo tại Trung tâm Đào tạo từ xa – Đại học Huế , Dong Thap University Journal of Science: No. 4 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities