Students’ characteristics in communication at Da Nang Technical University of Medicine and Pharmacy
Main Article Content
Abstract
The paper focuses on students’ major characteristics in communication at Da Nang Technical University of Medicine and Pharmacy in terms of 3 areas: demand, content and communication skill. Thereby, it proposes methods to improve the target students’ communication skills as a primary means for prospective doctors’ practice.
Article Details
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Keywords
Communication characteristic, student, Da Nang Technical University of Medicine and Pharmacy
References
[1]. Hoàng Thị Anh (1992), Kỹ năng giao tiếp sư phạm của SV, Luận án Tiến sĩ Tâm lý học, Hà Nội.
[2]. Lê Thị Bừng (1997), Tâm lý học ứng xử, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Trịnh Xuân Dũng, Đinh Văn Đáng (2004), Kỹ năng giao tiếp, NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[4]. Nguyễn Văn Nhận (chủ biên) (2001), Tâm lý học Y học, NXB Y học, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Văn Nhận, Nguyễn Sinh Phúc (2004), Trắc nghiệm tâm lý lâm sàng, NXB Quân đội nhân dân.
[6]. Trần Trọng Thủy, Phùng Đình Mẫn (2009), Tâm lý học đại cương, NXB Đại học Huế.
[2]. Lê Thị Bừng (1997), Tâm lý học ứng xử, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Trịnh Xuân Dũng, Đinh Văn Đáng (2004), Kỹ năng giao tiếp, NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[4]. Nguyễn Văn Nhận (chủ biên) (2001), Tâm lý học Y học, NXB Y học, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Văn Nhận, Nguyễn Sinh Phúc (2004), Trắc nghiệm tâm lý lâm sàng, NXB Quân đội nhân dân.
[6]. Trần Trọng Thủy, Phùng Đình Mẫn (2009), Tâm lý học đại cương, NXB Đại học Huế.
Most read articles by the same author(s)
- Thi Nga Nguyen, Students’ current communication competences in Da Nang University Of Medical And Pharmaceutical Techniques , Dong Thap University Journal of Science: No. 38 (2019): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dinh Man Phung, Thi Tuyet Hong Huynh, Teaching staffs’ current development at Ho Chi Minh City Technical And Economic College , Dong Thap University Journal of Science: No. 29 (2017): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dinh Man Phung, Hong Phuc Phan, Measures to develop the managerial staff in high schools of Ca Mau province in the current circumstances , Dong Thap University Journal of Science: No. 22 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quyet Thang Truong, Dinh Man Phung, Biện pháp quản lý hoạt động kiểm tra, đánh giá kết quả học tập của sinh viên Trường Đại học Yersin Đà Lạt , Dong Thap University Journal of Science: No. 10 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Quoc Lam Truong, Dinh Man Phung, Some solutions to develop the managerial staff in the Continuing Education Centers Of Ca Mau Province at the present time , Dong Thap University Journal of Science: No. 19 (2016): Part A - Social Sciences and Humanities
- Dinh Man Phung, Minh Dat Phan, Biện pháp phát triển đội ngũ giảng viên Trường Cao đẳng nghề du lịch Đà Lạt , Dong Thap University Journal of Science: No. 9 (2014): Part A - Social Sciences and Humanities
- Anh Hung Phan, Dinh Man Phung, Measures to build managerial staffs of the primary schools in Lac Duong District, Lam Dong Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 12 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thanh Nhan Nguyen, Dinh Man Phung, Solutions to develop managerial staffs in the professional schools in Dalat City, Lam Dong Province , Dong Thap University Journal of Science: No. 16 (2015): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Dieu Huong Thi Dieu Huong Le, Dinh Man Phung, Xây dựng tập thể tích cực, một trong những nhiệm vụ quan trọng của Trung tâm Đào tạo từ xa – Đại học Huế trong giai đoạn mới , Dong Thap University Journal of Science: No. 3 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities
- Thi Thanh Huong Le, Dinh Man Phung, Giải pháp quản lý kế hoạch đào tạo tại Trung tâm Đào tạo từ xa – Đại học Huế , Dong Thap University Journal of Science: No. 4 (2013): Part A - Social Sciences and Humanities