Students’ characteristics in communication at Da Nang Technical University of Medicine and Pharmacy

Thi Nga Nguyen1, , Dinh Man Phung2
1 Da Nang Technical University of Medicine And Pharmacy
2 Center for Distance Learning, Hue University

Main Article Content

Abstract

The paper focuses on students’ major characteristics in communication at Da Nang Technical University of Medicine and Pharmacy in terms of 3 areas: demand, content and communication skill. Thereby, it proposes methods to improve the target students’ communication skills as a primary means for prospective doctors’ practice.

Article Details

References

[1]. Hoàng Thị Anh (1992), Kỹ năng giao tiếp sư phạm của SV, Luận án Tiến sĩ Tâm lý học, Hà Nội.
[2]. Lê Thị Bừng (1997), Tâm lý học ứng xử, NXB Giáo dục, Hà Nội.
[3]. Trịnh Xuân Dũng, Đinh Văn Đáng (2004), Kỹ năng giao tiếp, NXB Văn hóa Thông tin, Hà Nội.
[4]. Nguyễn Văn Nhận (chủ biên) (2001), Tâm lý học Y học, NXB Y học, Hà Nội.
[5]. Nguyễn Văn Nhận, Nguyễn Sinh Phúc (2004), Trắc nghiệm tâm lý lâm sàng, NXB Quân đội nhân dân.
[6]. Trần Trọng Thủy, Phùng Đình Mẫn (2009), Tâm lý học đại cương, NXB Đại học Huế.

Most read articles by the same author(s)